Kia pristupovala k navrhovaniu bezpečnostných systémov Soulu naozaj zodpovedne, čo sa teraz pri testoch aj potvrdilo. Dobré predaje si na náročnom európskom trhu koniec koncov vyžadujú čo najlepšie výsledky pri nárazových testoch Euro NCAP, ktoré sa stávajú čoraz silnejším marketingovým nástrojom. Test absolvovala Kia Soul 1.6 CVVT EX s pohotovostnou hmotnosťou 1170 kg
Pri čelnom náraze získal Soul za ochranu dospelých 31,2 bodov z maximálnych 36, čo zodpovedá 87 percentám.
V rovnako sledovanej oblasti ochrany detí umiestnených v detských sedačkách Kia dosiahla 42 bodov zo 49 možných, čo je presne 86 percent.
Ochrana chodcov naberá z roka na rok na dôležitosti, automobilky jej preto venujú stále viac pozornosti a snažia sa prispôsobiť konštrukciu nárazníkov a motorovej kapoty chodcom. Vysoká predná časť Soulu sa pri náraze zdeformovala tak, že to Kii stačilo na zisk 13,9 bodov. Keďže maximum je 36 bodov, hodnotenie ochrany chodcov zodpovedá 39 percentám.
Za prvky aktívnej bezpečnosti si testovaná Kia Soul z testov odniesla 6 bodov (maximum je 7), čo znamená 86 percent. Rovnako ako testovaná Kia Soul, sú aj všetky jej verzie predávané na Slovensku sériovo vybavené systémami ESP, TCS (systém trakčnej kontroly) a BAS (brzdový asistent).