Dosluhujúci motor odvádzal svoju prácu veľmi dobre nie len pod kapotou tohto neodolateľného kupé-kabrioletu, ale montoval sa aj do Golfu minulej generácie, s ktorým zdieľa Eos podvozkovú platformu. Šťastní majitelia Golfu R32 by vám dokázali o tomto agregáte rozprávať množstvo príbehov. Emisné normy sú však neúprosné a preto sa aj tento skvelý motor musí odobrať do „starého železa“.
Nie je však dôvod na smútok, pretože nový agregát je ešte lepší. Je síce zhruba o 50 kg ťažší, čo zrejme jazdným vlastnostiam veľmi neprospeje, ale aj keď má väčší zdvihový objem valcov, vďaka priamemu vstrekovaniu benzínu má rovnakú spotrebu paliva ako jeho predchodca. Spĺňa emisnú normu Euro 5 a dosahuje pri tom o 7 kW vyšší výkon. Jeho krútiaci moment je až o 30 Nm vyšší. Aby sme boli presní, motor produkuje maximálny výkon 191 kW (260 k) pri 6000 ot./min. a disponuje krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu otáčok od 2400 do 4000 ot./min. Štandardne je dodávaný so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Volkswagen Eos s novým agregátom pod kapotou šprintuje na „stovku“ iba za 6,9 sekundy, čo je o 0,4 sekundy menej, ako mu to trvalo s 3,2 litrovým motorom. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Nový agregát je jeden z najväčších v Európe predávaných atmosférických šesťvalcov a v rôznych verziách ho nájdete aj v ďalších koncernových modeloch. Za zmienku stojí Volkswagen Passat R36, či Škoda Superb. Čoskoro poslúži aj ako základná motorizácia pre nové Porsche Panamera.