Autobusy teda môžu nielen využívať čistú elektrickú energiu na akceleráciu, ale počas decelerácie ju ukladať späť do batérií. Švédske Volvo od polovice vlaňajšieho roka ponúka hybridný model 7700 Hybrid pre 95 cestujúcich, na ktorý získalo už viac ako 200 zákaziek. Najväčšia flotila 27 kusov jazdí napríklad v holandskom Dortrechte a menšie v ďalších európskych mestách.
Volvo však nespí na vavrínoch a vyvíja ďalšiu verziu Plug-in Hybrid, ktorú by bolo možné dobíjať na konečných staniciach zo špeciálnych dobíjacích staníc. Stačilo by k tomu päť až sedem minút. Väčšia zásoba čistej energie v novom type bližšie nešpecifikovaných batérií by v praxi znamenala čistejšiu akceleráciu a najmä predĺženie čisto elektrického dojazdu. Ten by mohol byť využitý najmä v centrách miest.
Volvo tvrdí, že kým spotreba klasického Hybridu je v porovnaní s čisto naftovou verziou nižšia o 30 percent, zavedením dobíjania by mohla klesnúť až o neuveriteľných 75 percent. Prvý prototyp postaví Volvo už koncom tohto roka a prevádzkové testy v reálnej doprave odštartuje do jedného roka vo švédskom Göteborgu.