Ako je dnes už takmer zvykom, aj novinka z dielní BMW v sebe spája výhody niekoľkých doterajších modelov troch rôznych segmentov. V prípade BMW Concept 5 GT to má byť spojenie klasického radu 5, modelov X5, X6 a dokonca aj reprezentačného radu 7. Už táto teória znie veľmi sebavedomo, podľa doteraz známych informácií a zverejnených fotografií však na tom predsa len niečo bude.
Konštruktéri a dizajnéri veľmi neradi hovoria o krížencovi, radšej svoje nové dieťa médiám a verejnosti prezentujú ako úplne nový samostatný model, ktorý sa nechce podobať na žiadny z menovaných modelov.
BMW Concept 5 GT je dlhý 4998 mm, široký až 1901 mm a vysoký 1559 mm (BMW 7 je vysoké 1479 mm a X6 1690 mm). Rázvor náprav 3070 mm má v pozdĺžnom smere zabezpečiť vnútorný priestor na úrovni radu 7, zatiaľ čo na výšku majú mať zadní cestujúci sediaci na pozdĺžne posuvných sedadlách v rozsahu 100 mm priestor porovnateľný s modelom X5.
Do batožinového priestoru so základným objemom 570 litrov (430 litrov pri úplne dozadu posunutom zadnom sedadle) sa dostanete cez dvere s otváraním dvomi spôsobmi. BMW na to šlo podobnou cestou ako mladoboleslavská Škoda so systémom Twindoor pre nový Superb. Mechanizmus v BMW Concept 5 GT umožňuje otvorenie zadného veka podobného sedanom (pri nakladaní menších vecí), alebo otvorenie celých dverí vrátane zadného okna. Aj BMW, podobne ako Škoda, svoj systém okamžite ochránilo patentom.
Silnou stránkou nového konceptu má byť aj veľmi pohodlné nastupovanie na predné sedadlá. Zabezpečiť to má výška sedadla nad zemou presne 574 mm. Do BMW X6 so sedadlom vysoko až 732 mm sa najmä ženám nastupuje pomerne ťažko, klasické BMW radu 5 zase svojou výškou sedenia 504 mm neumožňuje spoza volantu želaný rozhľad.
BMW Concept 5 Series Gran Turismo sa oficiálne predstaví na autosalóne v Ženeve. Podľa neoficiálnych informácií je štúdia takmer sériovou podobou budúceho modelu a jeho výroba by sa mohla spustiť do konca roku 2009. BMW je vôbec známe tým, že jeho koncepty sú vždy takmer sériovými modelmi, ktoré sa do výroby dostanú skoro bez zmeny. Posledným dôkazom je aj model X1. Ten sa tiež nedávno predstavil v podobe štúdie, ktorá sa takmer bezo zmeny pretransformovala do neskoršieho sériového modelu.