Nová Mazda3 MPS poriadne „priostrila“. Vidno to už na prvý pohľad. Krivky jej karosérie sú oveľa agresívnejšie ako v prípade predchodkyne a nešetrilo sa ani rôznymi športovými doplnkami. Azda najevidentnejší je obrovský otvor pre vstup vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu. Otázne je, či agregát potrebuje otvor takýchto rozmerov. Tvorcov podozrievame z toho, že ide o čisto dizajnérsky prvok. Zrejme im však nenapadlo to, že s týmto „vyzývavým odevom“ poslali novú „Trojku“ MPS priamo do revíru Subaru Imprezy. V tomto „teritóriu štvorkoliek“ by sa však Mazde s predným náhonom mohlo stať niečo zlé.
Zatiaľ vieme, že pod kapotou bude pracovať 2,3 litrový turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu do valcov, ktorý sa osvedčil aj v predošlej generácii. Agregát teraz spĺňa emisnú normu Euro V, no údaje o výkone zatiaľ nie sú známe. V každom prípade, jeho doterajších 191 kW (260 k) a 380 Nm krútiaceho momentu je na prednú nápravu dosť.
Okrem Mazdy3 MPS bude mať v Ženeve premiéru aj systém „stop-štart“ v podaní tejto japonskej automobilky. Označujú ho „i-stop“ a použili ho pri benzínovom štvorvalci s objemom dva litre a výkonom 110 kW (150 k). Pohonná jednotka s označením MZR 2,0 DISI tak isto používa technológiu priameho vstrekovania paliva do valcov, ktorá spolu so systémom i-stop znižuje spotrebu tohto agregátu až o 12 % oproti predošlej verzii tohto motora.