Peugeot 3008 vychádza z konceptu PROLOGUE HYmotion4, ktorý automobilka predstavila v roku 2008 na parížskom autosalóne. Tvary sériového modelu sa od štúdie líšia len v detailoch, čo je pre Peugeot v posledných rokoch veľmi typické.
Tvary karosérie prinášajú do dizajnu značky nové prvky, ktoré sa pravdepodobne budú objavovať aj na ďalších sériových Peugeotoch. Predná maska sa síce stále nezbavila veľkého nasávacieho otvoru, no zmenou prešlo stvárnenie bokov predného nárazníka a tvar hlavných svetlometov. Radikálne sa zmenili aj zadné svetlá. Z celej zadnej časti je cítiť nový prístup dizajnérov.
Karoséria je dlhá 4365 mm, široká 1837 mm a vysoká 1639 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2613 mm. Svojimi rozmermi tak model 3008 prerastá hatchback 308 vo všetkých smeroch. Pre porovnanie základné rozmery hatchbacku 308 sú 4276×1815×1498 mm a modelu 308 SW 4500×1815×1555 mm.
Peugeot 3008 prináša k značke výbavové prvky, ktoré ste doteraz v Peugeotoch mať nemohli. Reč je o head-up displeji, ktorý zobrazuje dôležité informácie na čelnom skle v zornom poli vodiča, automatickej parkovacej brzde, či o varovnom systéme, ktorý pomocou radarových senzorov upozorňuje na nebezpečne malú vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami.
Ponuka motorov sa skladá z dvoch benzínových a dvoch naftových agregátov. Väčší záujem bude pravdepodobne o legendárne prepĺňané naftové HDi. Menším z nich bude štvorvalec 1.6 HDi s výkonom 80 kW (109 k), ktorý môže spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Väčší motor 2.0 HDi bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. S výkonom 110 kW (150 k) bude spolupracovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, zatiaľ čo verzia s výkonom 120 kW (163 k) bude spriahnutá so šesťstupňovým plnohodnotným automatom.
Benzínovú ponuku tvoria motory s objemom 1,6 litra známe už z modelu 308. Vznikli v spolupráci s BMW a sú taktiež k dispozícii v dvoch výkonových verziách. 1.6 VTi dosahuje výkon 88 kW (120 k), 1.6 THP potom 110 kW (150 k).
Van 3008 je zameraný predovšetkým pre potreby rodín, preto neprekvapí veľká variabilita usporiadania jeho vnútorného priestoru. Systém Multiflex dovoľuje nastavenie podlahy batožinového priestoru v troch úrovniach, čo spolu s polohovateľnými operadlami zadných sedadiel umožňuje vytvoriť batožinový priestor s objemom od 512 do 1604 litrov.
Peugeot 3008 Hybrid4
Koncepčná štúdia PROLOGUE HYmotion4 nebola len samoúčelným cvičením v oblasti hybridných pohonov. V roku 2011 by sa mal v ponuke objaviť sériový hybridný model 3008 Hybrid4, ktorý dostane okrem hybridného systému kombinujúceho naftový motor a elektromotor aj pohon všetkých štyroch kolies. Pohon prednej nápravy zabezpečí naftový motor HDi a zadnú nápravu bude mať pod palcom asistenčný elektromotor.
Technické údaje:
Motor: 1.6 VTi
zdvihový objem (cm3): 1598
max. výkon (kW/ ot./min.): 88/6000
max. krút. moment (Nm/ot./min.): 160/4250
max. rýchlosť (km/h): 185
zrýchlenie 0–100 km/h (s): 11,8
pohotovostná hmotnosť (kg): 1324
kombinovaná spotreba (l/100 km): 9,8
Motor: 1.6 THP
zdvihový objem (cm3): 1598
max. výkon (kW/ ot./min.): 110/5800
max. krút. moment (Nm/ot./min.): 240/1400
max. rýchlosť (km/h): 201
zrýchlenie 0–100 km/h (s): 8,9
pohotovostná hmotnosť (kg): 1384
kombinovaná spotreba (l/100 km): 10,6
Motor: 1.6 HDi
zdvihový objem (cm3): 1560
max. výkon (kW/ ot./min.): 80/4000
max. krút. moment (Nm/ot./min.): 240/1750
max. rýchlosť (km/h): 180
zrýchlenie 0–100 km/h (s): 12,2
pohotovostná hmotnosť (kg): 1350
kombinovaná spotreba (l/100 km): 5,9
Motor: 2.0 HDi
zdvihový objem (cm3): 1997
max. výkon (kW/ ot./min.): 110/3750
max. krút. moment (Nm/ot./min.): 340/2000
max. rýchlosť (km/h): 195
zrýchlenie 0–100 km/h (s): 9,7
pohotovostná hmotnosť (kg): 1454
kombinovaná spotreba (l/100 km): 7,1
Motor: 2.0 HDi (automat)
zdvihový objem (cm3): 1997
max. výkon (kW/ ot./min.): 120/3750
max. krút. moment (Nm/ot./min.): 340/2000
max. rýchlosť (km/h): 195
zrýchlenie 0–100 km/h (s): 9,7
pohotovostná hmotnosť (kg): 1464
kombinovaná spotreba (l/100 km): 7,1