Nový Shelby GT500 Mustang vychádza z limitovanej edície GT500 KR, upravené však boli dôležité detaily, ktoré majú najvýkonnejšie Shelby GT500 odlíšiť od všetkých doterajších Mustangov.
Patričnými zmenami prešla aj karoséria. Predná časť dostala väčšie nasávacie otvory, skosenejšiu masku chladiča a menšie predné svetlomety. Motorová kapota dostala nový otvor pre odvetrávanie motorového priestoru. Širšie blatníky nadväzujú na upravené boky karosérie, zatiaľ čo nápadný zadný spojler pomáha vytvárať väčší prítlak na zadnej náprave. Ten je potrebný pre stabilitu auta pri vysokých rýchlostiach, ťažisko totiž konštruktéri posunuli mierne dopredu, aby zlepšili priľnavosť predných kolies a zlepšili riadenie auta v extrémnych situáciách. Vzadu pribudli dve mohutné koncovky výfuku.
Predstavitelia automobilky tvrdili, že nový Mustang dostane lepší interiér a svoje sľuby skutočne splnili. Rovnako ako klasický Mustang dostal aj Shelby GT500 interiér z kvalitnejších materiálov, ktoré sú poskladané s väčšou precíznosťou. Interiéry boli vždy slabinou amerických áut, Mustang 2010 je však dôkazom, že sa časy menia. Aj americké automobilky chcú predávať väčšie množstvá svojich áut v Európe a ich konkurencieschopné interiéry sú jednou z nevyhnutných podmienok. Zlepšili sa aj sedadlá, ktoré dostali lepšie bočné vedenie a dekoračné pruhy korešpondujúce s pruhmi na karosérii.
Pohon najvýkonnejšieho Mustangu zabezpečuje prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 5,4 litra. Klasický liatinový motor dosahuje vďaka prepĺňaniu maximálny výkon 402 kW (547 k) pri 6200 ot./min. a krútiaci moment až 690 Nm pri 4500 ot./min. Motor spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Tremec, ktorá dostala predĺžené posledné dva prevodové stupne. Výsledkom je väčšia maximálna rýchlosť a nižšie otáčky, čo zlepšuje ekonomiku prevádzky auta. Veľkému krútiacemu momentu bola prispôsobená aj spojka, ktorej priemer narástol z 215 mm na 250 mm. Zvýšila sa tým aj jej životnosť. Výkon motora sa prenáša na zadné kolesá cez diferenciál s obmedzenou svornosťou.
Výkonnému motoru boli prispôsobené aj štvorpiestikové kotúčové brzdy Brembo na prednej aj zadnej náprave. Stabilizačný program ESP disponuje aj športovým režimom, ktorý pustí auto do mierneho šmyku. V prípade potreby sa dá ESP úplne deaktivovať. Predné aj zadné pruženie dostalo tvrdšie nastavenie, ktoré eliminuje nakláňanie karosérie. Tá je pomerne ťažká, jej aktuálna hmotnosť je 1770 kg. Shelby GT500 roluje na pneumatikách s rozmermi 255/40 R19 vpredu a 285/35 R19 vzadu.