V roku 2008 je vývoj podobný. Za sedem mesiacov bolo zaregistrovaných 57 794 individuálne dovezených áut, kým nových bolo 57 541. „Je to logické. Sme trh, ktorý nie je autami dostatočne nasýtený, ale zároveň nie dosť solventný,“ hovorí Ján Lešinský, prezident Spolku automobilových inžinierov a technikov Slovenska.
Podľa Ľudovíta Ujhelyiho smerujeme k situácii podobnej v Českej republike, kde je pomer nových a individuálne dovezených vozidiel 2 : 1 v prospech individuálnych dovozov. „Ľudia dnes cestujú za prácou oveľa viac ako kedykoľvek predtým a auto potrebujú ako nevyhnutný dopravný prostriedok. Ak nemajú na nové, uprednostnia kúpu ojazdeného vozidla, zväčša zo zahraničia.“
Priemerný vek individuálne dovážaných automobilov sa podľa údajov Združenia automobilového priemyslu SR pohybuje okolo troch až piatich rokov. V súčasnosti zjednodušilo procedúru prihlasovania zrušenie povinnosti absolvovať duplicitne technickú a emisnú kontrolu v prípadoch, ak má dovezené vozidlo platné kontroly vykonané v krajine Európskej únie, odkiaľ bolo dovezené. Naopak, celý systém skomplikovali takzvané kontroly originality.
Rebríček najpopulárnejších dovážaných značiek je odlišný od rebríčka predaja nových áut. Prvý je Ford, Škoda je až šiesta. K najčastejšie dovážaným autám patrí aj Renault, Volkswagen, Fiat či Opel. Očakáva sa, že tento rok by mal individuálny dovoz vzrásť až na 115-tisíc kusov.
Individuálny dovoz áut na Slovensko
Rok: podiel na nových registráciách
2000: 4,9 %
2001: 6,5 %
2002: 12,1 %
2003: 12,3 %
2004: 18,7 %
2005: 40 %
2006: 49 %
2007: 51,94 %
2008: 51,1 %
Najpredávanejšie značky z individuálneho dovozu 2008
Poradie, značka, počet kusov
1. Ford 6685
2. VW 6471
3. Renault 5576
4. Fiat 5487
5. Peugeot 4917
6. Škoda 4516
7. Opel 4186
8. BMW 2609
9. Audi 2303
10. Citroën 2242