Hoci v súčasnej dobe vychádza takmer 97 percent skúšaných vozidiel z nárazových testov s päťhviezdičkovým hodnotením, EuroNCAP vidí v ich konštrukcii stále značné rezervy. Poukázať chce najmä na nedostatočnú ochranu chodcov, ktorej venuje príliš mnoho výrobcov stále nedostatočnú pozornosť. Väčšina testov sa v tejto oblasti končí ziskom polovičného zisku hviezdičiek, hoci vozidlo nakoniec získa maximálny počet piatich hviezdičiek. Ochrane posádky sa venuje väčšia mediálna pozornosť, než chodcom a to chce organizácia EuroNCAP schválením nových kritérií zmeniť. Prvé výsledky testov podľa novej metodiky by mali byť známe už vo februári 2009.
Zároveň sa nepotvrdili špekulácie o tom, že EuroNCAP pridá do kritérií šiestu hviezdičku. Zostane ich naďalej päť, no ich zisk bude náročnejší. Nové pravidlá budú totiž do celkového hodnotenia zohľadňovať aj spomínanú ochranu chodcov a prítomnosť asistenčných systémov brániacich nehode, či iných predkolíznych zariadení. Pozornosť sa zameria aj na hodnotenie poranenia krčnej chrbtice pri náraze zozadu.