Úprava bežnej sériovej verzie na obrnenú bola pomerne nenáročná, pretože s jej existenciou v modelovom rade X5 sa počítalo už pri vývoji sériového auta. Po implementácii pancierových platní a nepriestrelného polykarbonátového skla vozidlo spĺňa medzinárodné normy DIN EN 1522/23–1 a DIN EN 1063. Automobil zaradený do bezpečnostnej triedy VR4 tak odolá výstrelom z ručných zbraní kalibru 44 Magnum, 357 Magnum a 9 mm. Samozrejmosťou je komunikačný systém umožňujúci komunikáciu posádky auta s okolím a alarm upozorňujúci na nebezpečnú situáciu. Celé okolie auta monitoruje niekoľko bezpečnostných kamier. V prípade potreby rýchleho úniku vodič ocení pneumatiky Run-flat, s ktorými je možná aj jazda po úplnej strate vzduchu.
Na pohon tohto pancierovaného tanku slúži benzínový osemvalec s objemom 4,8 litra. Jeho maximálny výkon 261 kW (355 k) dokáže auto z 0 na 100 km/h rozhýbať za 7,5 s a rozbehnúť ho na elektronicky limitovanú rýchlosť 210 km/h. Brzdenie vozidla, ktorého hmotnosť, v porovnaní so sériovou verziou X5, narástla o viac ako 500 kg, zabezpečujú brzdové kotúče s priemerom 365 mm vpredu a 345 mm vzadu. Poháňané samozrejme zostávajú všetky štyri kolesá.