Tentoraz sa na technike auta nič nemení, zmeny sa dotkli karosérie a interiéru. Na upravenej prednej maske pribudlo väčšie logo výrobcu, zmenila sa konfigurácia a tvar nasávacích otvorov v nárazníku a benzínové a naftové verzie prevzali niektoré základné črty elektrických Smartov.
Decentnými zmenami prešla aj zadná časť s iným nárazníkom. Mierne upravený vzhľad majú aj prahy.
V kabíne pribudli nové obkladové materiály a ich kombinácie, Smart teraz navyše ponúka možnosť kombinovať kožené čalúnenie s látkovým, touto kombináciou bude zároveň čalúnená aj palubná doska a vnútorné obklady dverí.
Na technike sa nič nemení, treba však dodať, že na jej vývoji a úpravách pracuje výrobca neustále a nenápadne ju obmieňa počas výrobného cyklu. Smart tak má v otázke pohonu prakticky to najnovšie. Benzínové motory s objemom 1.0 l sú vyladené na 45 kW/61 k, 52 kW/71 k, 62 kW/84 k a 75 kW/102 k, naftový motor 0.8 CDI dosahuje 40 kW/54 k. K dispozícii je aj plnohodnotná elektrická verzia.
Modernizovaný Smart je už možné objednať aj na Slovensku, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú začiatkom apríla 2012.