V Ženeve ho Ford ukazoval len ako štúdiu, už vtedy však bolo jasné, že je to hotový sériový model. Jeho hromadnú výrobu však Ford oficiálne potvrdil až teraz. Osobná verzia (Tourneo Custom) určená pre osem alebo deväť osôb bude k dispozícii s dvomi dĺžkami karosérie (4970 a 5340 mm).
Novinkou bude rozsiahlejšie použitie elektronických asistenčných prvkov, čo znamená, že vodič bude môcť využívať podobnú techniku ako v osobných vozidlách Ford (systém hlasového ovládania, strážca bdelosti, asistent pre jazdu v jazdných pruhoch…).
Úžitková verzia s klasickým označením Transit príde o niečo neskôr. Všetky karosárske verzie bude Ford montovať v Turecku.
Na pohon Fordu Tourneo Custom poslúži turbodiesel 2.2 TDCi s výkonmi 74 kW/100 k, 92 kW/125 k a 114 kW/155 k.