Moderné dieselové duo sa chystá zabodovať vynikajúcimi výkonmi, hladkým chodom a hlavne by malo byť šetrné k životnému prostrediu. Oba motory budú štandardne spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Slabší z dvojice má výkon 81 kW/110 k a krútiaci moment 260 Nm. Silnejší variant dosahuje 92 kW/125 k a krútiaci moment 280 Nm. U oboch verziách vrcholí krútiaci moment pri 2300 ot./min. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne Astra 1.7 CDTI za 11,6 sekundy, respektíve za 10,4 s. Najvyššia rýchlosť auta je 187 km/h a 197 km/h.
Novinky dosahujú priemernú spotrebu 5,2/5,4 litra na 100 km (päťdverová verzia). Produkcia oxidu uhličitého sa pohybuje na úrovni 140 g na kilometer v prípade slabšej verzie a 146 g na kilometer v prípade silnejšej. Jedným z technologických kľúčov k nízkym emisiám je systém recirkulácie výfukových plynov s dodatočným chladením, vďaka ktorému majú výfukové plyny vracajúce sa späť do valcov ideálnu teplotu pre ďalšie spaľovanie.
Motory so zdvihovým objemom 1686 ccm sú vybavené štvorventilovou technikou a vstrekovaním common-rail, ktoré môže vstrekovať palivo do valcov pod tlakom až 1800 barov. Preplňovanie pohonných jednotiek zabezpečuje turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Skôr, než sa výfukové plyny dostanú do atmosféry, prejdú bezúdržbovým filtrom pevných častíc.