Dĺžkou 4383, šírkou 1978 a výškou 1579 mm prezrádza zámer konkurovať v triede kompaktných prémiových SUV a crossoverov. Napríklad enormne úspešnému Range Roveru Evoque, ale aj pripravovanému BMW X4.
V hierarchii Mercedesu bude stáť pod modelom GLK, od ktorého je GLA kratšie približne o 14 cm. Kým však GLK vytvára ostrými črtami jasnú štylistickú väzbu na legendárny off-road Mercedes G, GLA púta svalnatými a plavnými líniami. Podľa automobilky má byť univerzálnym modelom spájajúcim výhody vozidiel SUV s pocitom jazdy v športovom kupé.
Gény na to má, veď koncept GLA je postavený na platforme, ktorú už dnes využíva športový hatchback triedy¤A a kompaktné 4-dverové kupé CLA. K tomu pridáva megalomanské 20-palcové kolesá, ochranu podvozku, športové spätné zrkadlá uchytené na dvoch nožičkách či výraznú dvojicu chrómových koncoviek výfukov. Najväčšou technologickou novinkou sú však svetlá využívajúce laserovú technológiu. Vďaka tomu dokážu nielen osvetľovať cestu, ale dokonca aj premietať obraz na stenu či plátno. Napríklad film z dát uložených v audiosústave alebo mobilnom telefóne. Vylúčená nie je ani projekcia piktogramov navigácie priamo na cestu.
Interiér ponúka štyri samostatné anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv. Vzhľadom na to, že podobnú architektúru má už súčasné „Áčko“, je veľmi pravdepodobné, že sa v sériovej podobe príliš nezmení. Sedadlá, výplne dverí aj palubná doska sú čalúnené prírodnou kožou. V celom interiéri sa nachádza takmer 20 metrov ručne šitých švov. Zaujímavosťou sú prieduchy ventilácie, ktoré menia podsvietenie podľa teploty vychádzajúceho vzduchu, aj použitie priehľadného plexiskla prekrývajúceho hliníkovú konštrukciu palubnej dosky.
Techniku si GLA požičalo z triedy A. Pod jeho kapotou pracuje preplňovaný 4-valcový benzínový dvojliter s výkonom 155 kW, spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT a pohonom oboch náprav.
Vo finálnej podobe sa GLA predstaví pravdepodobne už na jesennom frankfurtskom autosalóne. Po verziách GLA 200 (115 kW), GLA 250 (155 kW), GLA 200 CDI (100 kW) a GLA 220 CDI (125 kW), by malo prísť aj ostré GLA 45 AMG.