Tento rok prekonal modelový rad Volvo S60/V60 dramatické zmeny. Najprv podstúpil facelift a potom kompletnú výmenu motorov a prevodoviek. Pri niektorých verziách dôjde k zníženiu spotreby až o 30 percent.
Vynovené Volvo s označením 60 si určite nepomýlite. Dostalo rozšírenú prednú masku, delené svetlá nahradili svetlá pod spoločným krytom, redizajnované sú aj denné LED diódy a celá spodná časť nárazníka. Na kapote sa zas objavil výrazný prelis. Podľa šéfa dizajnu exteriéru Volva, Fedde Talsmana, sa automobilka snažila vštepiť novinke „vlčí pohľad“ a umocniť horizontálne línie. Facelift uzatvára jemne zmenená grafika zadných svetiel, nové koncovky výfuku a preštylizovaný dizajn diskov kolies.
V interiéri sa toho až tak veľa nezmenilo, teda až na jeden podstatný detail. Nová šesťdesiatka si požičala 8-palcový digitálny prístrojový panel z menšieho Volva V40. Ten umožňuje nastavenie grafiky v troch módoch – Elegance s klasickým zobrazením rýchlomeru, ekologickým Eco, ktorý vás informuje najmä o okamžitej spotrebe, a Sport, v ktorom sa centrálny rýchlomer zmení na otáčkomer. Okamžitá rýchlosť sa potom zobrazuje digitálne v centre displeja. Novú atmosféru interiéru dotvárajú nové druhy čalúnenia a dekorácií.
Najväčšia revolúcia sa udiala pod kapotou. Volvo urobilo hrubú čiaru za minulosťou spojenou s Fordom. Do boja vytasilo novú generáciu 4-valcov Drive-E, ktoré postupne nahradia všetky 4-, 5– a 6-valcové agregáty. To napriek zachovaniu označenia od T3 až po T6 pre benzínové a od D2 až po D5 pre dieselové motory. Tentoraz však budú mať všetky zhodný objem dvoch litrov, identický blok a úroveň výkonu regulovanú podľa stupňa prepĺňania.
Nástup agregátov Drive-E štartuje švédska automobilka troma novinkami – T5, T6 a naftovým D4. Kým benzínový motor T5 s výkonom 180 kW a krútiacim momentom 350 Nm využíva jediné turbodúchadlo, silnejšia verzia T6 je „dopovaná“ okrem turba aj kompresorom. Jej výkon je vyladený až na neuveriteľných 225 kW, pričom krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. To je porovnateľný výsledok so starším trojlitrovým 6-valcom.
Novinkou medzi dieselmi je 4-valec D4 vybavený technológiou priameho vstrekovania i-Art s tlakom až 2 500 barov, čo umožnilo použitie samostatných senzorov tlaku pre každý valec. Motor má výkon 133 kW a krútiaci moment 400 Nm, čo sú lepšie výsledky, než dosahoval starší 5-valec D4. V pláne sú však aj ďalšie agregáty rodiny Drive-E. Dieselové budú dosahovať výkon od 88 až do 169 kW. Objaví sa aj slabší benzínový motor T3, ktorý nahradí pôvodný 4-valec 1,6 Turbo.
Popri nových motoroch uvádza Volvo na scénu aj novú generáciu prevodoviek. Okrem 6-stupňového manuálu je k dispozícii aj úplne nový 8-stupňový automat Aisin, vôbec prvá 8-stupňová automatická prevodovka s priečnou zástavbou. Tá je zároveň pripravená aj pre montáž pomocného elektromotora, keďže Volvo to s hybridmi myslí vážne.
Samozrejme, všetky zmeny viedli k snahe o zníženie spotreby paliva a tým aj emisií. Benzínový motor T5 spotrebuje teraz len 5,9 litra benzínu v porovnaní s 8,2 litra v minulosti. Najvýkonnejšia verzia T6 má udávanú spotrebu len 6,4 litra, čo je až o 3,8 litra menej! Diesel D4 si na 100 km vypýta s manuálom dokonca len 3,8 litra nafty, čím ušetrí 0,7 litra na 100 km. To všetko bez akýchkoľvek ústupkov v dynamike jazdy.
Samozrejme, nižšiu spotrebu paliva zákazníci ocenia, budú sa však musieť vzdať charizmatického zvukového prejavu 5-valcov, ktorý k týmto škandinávskym produktom neodmysliteľne patrí už desiatky rokov. Je tu ale ešte posledná príležitosť.
Pôvodné 5-valce totiž vydržia ešte nejaký ten čas pod kapotou Volva S60/V60 vo verziách s pohonom oboch náprav D4 AWD, D5 AWD a T6 AWD. To by sa malo zmeniť budúci rok. Vtedy by sa mali dostať na slovenský trh aj „predokolky“ s novými motormi Drive-E.
Model | S60 | V60 |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 635 | 4 635 |
Šírka (mm) | 1 865 | 1 865 |
Výška (mm) | 1 484 | 1 484 |
Rázvor náprav (mm) | 2 776 | 2 776 |
Objem kufra/nádrže (l) | 380/67,5 | 430/67,5 |
Technické údaje | |||
---|---|---|---|
Motor | T5 | T6 | D4 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 969 | 1 969 | 1 969 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC Turbo | 4/16 DOHC Turbo/Kompressor | 16/4 DOHC Turbo |
Max. výkon (kW/ot.) | 180/5 500 | 225/5 700 | 133/4 250 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 350/1 500 | 400/2 100 | 400/1 750 |
Prevodovka | 8 AT | 8 AT | 6-M |
Max. rýchlosť (km/h) | |||
0 – 100 km/h (s) | 6,3 | 5,9 | 7,4 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,9 | 6,4 | 3,8 |