Qashqai je pre Nissan mimoriadne dôležitý model. Bez zveličovania sa dá povedať, že aj jeho záchrancom. Risk, na ktorý sa Nissan odhodlal v roku 2007, keď týmto crossoverom, či skôr SUV, nahradil pôvodný hatchback Almera, mu vyšiel na sto percent. Z Qashqaia sa stal absolútny bestseller so stabilnou pozíciou v prvej desiatke najpredávanejších modelov v Európe. Doteraz ich vyrobil viac ako dva milióny.
O novinke japonská automobilka veľa neprezradila, no na povrch už prenikli niektoré čiastkové informácie. Podľa britského magazínu Autocar prejde nová generácia Qashqaia radikálnym downsizingom. Dvojlitrové motory v ňom už preto nenájdete. A dokonca ani benzínový motor s objemom 1,6 litra.
Nový Qashqai sa podľa tohto zdroja spoľahne výlučne na techniku sesterského Renaultu. K moderným maloobjemovým naftovým motorom 1,5 dCi (81 kW) a 1,6 dCi (96 kW) z nového radu Energy pribudne preto aj benzínová jednotka 1,2 DIG-T s výkonom 85 kW alebo 96 kW.
Samozrejme, pôjde o dobre známy agregát Renaultu, ktorý sa pod kapotami francúzskeho partnera označuje ako 1,2 TCe. Tento úsporný motor nahradí smädnejšie atmosférické agregáty s objemom 1,6 a 2,0 litra. Maximálny výkon Qashqaia tým síce trochu klesne, keďže dvojlitrový benzínový motor mal výkon 104 kW a dvojlitrový diesel 110 kW, bude však ľahší. Postavia ho totiž na novej modulárnej platforme CMS.
Navyše sa už nepočíta s výrobou sedemmiestnej verzie Qashqai+2, ktorej úlohu prevezme nový X-Trail.