Švédske Volvo pod správou čínskej automobilky Geely chce v smogom zamorenej Číne vyskúšať novú predajnú taktiku. Zaútočí na zákazníkov nielen informáciami o výkonoch, kvalite či luxuse, ale aj tým, že Volvá sú autá, v ktorých sa môžete nadýchať čistého vzduchu. Samotný šéf automobilky Gelly Li Shufu tvrdí, že keď je vo Volve, cíti sa ako v Škandinávii, no ak otvorí dvere, je hneď v Pekingu.
Samozrejme, so smogom majú problémy aj európske či americké veľkomestá, ale v niektorých čínskych aglomeráciách prekračujú medzinárodné normy WHO povolené limity pevných častíc až tridsaťnásobne. Volvo sa teda spolieha, že čistý vzduch by mohol byť v Číne výhodným predajným artiklom.
Pritom nejde o balamutenie zákazníkov. Volvo sa už roky zaoberá tematikou pôsobenia prostredia interiéru na zdravie posádky. To sa týka nielen úrovne filtrácie nasávaného vzduchu, ale aj sledovania chemikálií, ktoré sa uvoľňujú z plastov a poťahových materiálov. Viacero nezávislých inštitúcií potvrdilo, že interiérové prostredie vozidiel tejto značky patrí k najmenej alergickým.