Receptúra GTI funguje aj v prípade SEAT-u. Pod prednú kapotu sa nasťahoval radový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a skratkou TFSI. Postavil sa bok po boku Golfu GTI, či Octavii RS. Rovných 200 koní (147 kW) a maximálny krútiaci moment 280 Nm úraduje už od 1800 ot/min. Do kolónky technických údajov si chystá zapísať zrýchlenie z 0–100 km/h za 7,3 sekundy, najvyššiu rýchlosť oceňuje číslicami 229 km/h. Chvastá sa aj pružnosťou motora, majiteľom sľubuje aj príjemnú hodnoty priemernej spotreby na úrovni 7,9 litra na 100 kilometrov.
Druhým agregátom je motor 2,0 TDI s maximálnym výkonom 125 kW (170k), ktorý sa chystá potrápiť súperov s takmer identickou dynamikou z 0–100 km/h šprintuje za 8,2 sekundy čo je iba o 0,3 sekundy menej, sľubuje a v tomto prípade má šancu aj reálne dodržať kombinovaný spotrebu na úrovni 6,0 l/100 km.
Od koncernových bratov sa odlíši najmä krásou. León FR si privlastnil športový nárazník á-la Cupra, identické vlastnosti ukoristil aj zadný. V interiéri potešia biele podklady prístrojov (kto vie prečo nedotiahnuté do konca) a športové sedadlá s logom FR od známeho výrobcu Recaro. Vodičova pravá ruka sa môže tešiť na športovú radičku, či hrubý športový volant.