Vznikol tak najvýkonnejší model Polo všetkých čias. Aplikácia motora 1,8 Turbo pod kratučkú prednú kapotu bola zrejme náročná operácia všetci sa pamätáme na zvedavé otázky pri predstavení Fabie RS, ktorá sa „musela uspokojiť“ so 130 koňovým turbodieselom.
O niekoľko týždňov štartuje predaj Volkswagenu Polo GTI. Svojich zákazníkov poteší najmä jemnými detailmi, ktoré zvýrazňujú jeho kultové postavenie v rodine Polo. Za kultový možno považovať aj perleťovú bielu farbu, odlišujúce detaily vyjadruje najmä maska chladiča s tvarmi včelieho plastu, zatmavené predné reflektory či unifikovaný GTI dizajn 16“ hliníkových diskov. Samozrejmosťou je športový podvozok znížený o 15 mm.
Odkaz minulosti vyjadruje v interiéri kárované čalúnenie športových sedadiel, jemné športové akcenty zvýrazňuje aj červená niť šitia koženého poťahu, či tachometer odvážne ciachovaný až po hodnotu 260 km/h.
1,8 litrový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec je intímne známy z takmer všetkých koncernových vozidiel kompaktného rozmeru. Poskytuje maximálny výkon 10 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 220 Nm. Dané hodnoty mu zaručujú zrýchlenie z 0–100 km/h za 8,2 sekundy a ručička tachometra sa zastaví kdesi na hodnote 216 km/h. Priaznivou stránkou má byť aj priemerná spotreba paliva, ktorá sa zastaví na 7,8 litra.