Elektrický Renault Fluence Z.E. vyrábal Renault v Tureckej Burse. Nezáujem zákazníkov však donútil automobilku prehodnotiť jeho ďalšie pôsobenie v Európe. Fluence Z.E. sa stal totiž najhoršie predávaným elektromobilom Renaultu. Vlani si ho objednalo len 917 zákazníkov, čo je až o 57 % menej ako rok predtým.
Príčinou neúspechu je aj zastavený projekt budovania staníc na rýchlu výmenu batérií, čo mal byť hlavný tromf elektrického Fluence. Spoločnosť Better Place, s ktorou mal Renault podpísanú zmluvu o výstavbe staníc vo viacerých štátoch Európy, skrachovala. Zákazníci tak boli odkázaní na klasické dobíjanie. A obmedzený dojazd okolo 150 km.
Renault preto výrobu Fluence Z.E. v Burse zastavil. A to už v novembri minulého roka. V súčasnosti dopredáva skladové zásoby. Dobre na tom nie je ani elektromobil Renault Twizy, z ktorého sa predalo 3 025 kusov, čo je medziročný prepad o 66 %. Neúspech Fluence a Twizy čiastočne kompenzuje elektrická dodávka Kangoo Z.E. a model Zoe, ktorých predaje vzrástli o 11 %.
To však nemení nič na fakte, že odbyt elektrických Renaultov zaostáva za pôvodnými plánmi. Veď napríklad len pri Zoe počítal Renault s ročnou produkciou 50 000 kusov a pri Fluence a Kangoo s predajom 30 000 kusov. Straty chce preto čiastočne dohnať presunom výroby Fluence Z.E. z Európy do Južnej Kórey, kde sa bude predávať ako Samsung