Úspechy Volkswagenu v seriáli WRC sú dôvodom, prečo automobilka pracuje na novej verzii civilného Pola R WRC. To predošlé zotrie po všetkých stránkach. Využije totiž modifikovanú techniku poriadne nabrúseného Audi S1.
Štvorvalcový motor 2,0 TSI odvodený z novej generácie agregátov EA888 bude vyladený z pôvodných 165 až na 190 kW aj keď pri zachovaní pôvodného krútiaceho momentu 350 Nm. Sekundovať mu bude 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. No to podstatné je najmä lepšia trakcia zabezpečená pohonom oboch náprav, tak ako v ostrom špeciále polo WRC. Systém využije medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie.
Dynamické parametre nie sú ešte oficiálne, ale Volkswagen sľubuje, že šprint na stovku zvládne nové Polo R WRC pod šesť sekúnd. To je v porovnaní s predošlou generáciou, ktorá sa mohla spoľahnúť len na pohon predných kolies, výrazné zlepšenie. Pôvodné Polo R WRC totiž potrebovalo k akcelerácii na rýchlosť 100 km/h až 6,4 sekundy.
Vo Wolfsburgu síce zatiaľ existujú len dva prototypy, no vzhľadom na ambície VW v rely niet pochybností o vzniku limitovanej série. Stať by sa tak mohlo ešte tento rok.