VW Taigun: 'Terénny up!' dozrieva v Indii

Najmenšie SUV značky sa blíži do finále. Automobilka ukázala na motorshow v Dillí už jeho tretiu evolúciu. Vyrábať by sa malo začať tento rok. Najprv v Brazílii.

11.02.2014 06:00
VW Taigun 2015 Foto:
Posledná verzia štúdie Taigun je už v podstate prototypom sériového modelu. Rozmermi bude stáť medzi up!-om a Polom
debata

Malým Taigunom sa Volkswagen pochválil už v roku 2012 na autosalóne v Sao Paulo. A to hneď vo dvoch farebných vyhotoveniach. Modrý a žltý Taigun teraz dopĺňa žiarivo oranžová štúdia s lakom Ultra Orange. Že ide o veľmi blízku podobu sériovému modelu, niet najmenších pochybností. Taigun jednoducho dozrieva.

Jednou zo zásadných odlišností v porovnaní s predchádzajúcimi štúdiami je umiestnenie rezervného kolesa na zadné dvere. To si vyžiadalo ich úplné prepracovanie. Namiesto výklopného veka dostal Taigun výklopné zadné okno a spodnú časť dverí uchytenú na bočných pántoch, podobne ako pri Jeepe Wrangler. To posilnilo jeho off-roadovú povahu, ale aj celkovú dĺžku, ktorá s rezervou narástla z 3 859 na 3 995 mm. Samotný tvar karosérie ostal pôvodný. Šírka je 1 728, výška 1 570 mm a rázvor 2 470 mm.

Od pôvodných verzií sa líši najmä umiestnením... Foto: Volkswagen
VW Taigun 2015 Od pôvodných verzií sa líši najmä umiestnením rezervného kolesa na zadné krídlové dvere. Predtým mal Taigun klasické výklopné zadné veko.

Podľa Volkswagenu reaguje zmenou v umiestnení rezervy na požiadavky zo strany potenciálnych zákazníkov, ktorí chcú lepší prístup k náhradnému kolesu. Svoje drsnejšie zameranie však demonštruje aj vyššou svetlou výškou, ochranou nábehových častí podvozku a prahov, krátkymi prevismi a slušnými nábehovými a prejazdovými uhlami. To je však asi tak všetko, pretože štvorkolka to rozhodne nebude. A pod kapotou tiež neočakávajte zázraky.

Taigun totiž vychádza z platformy vozidiel rodiny New Small Family, teda zo základov VW up!, Škody Ciitigo a Seatu Mii. Do dĺžky má len o päť centimetrov viac. To znamená aj podobnú techniku. Poháňa ho litrový trojvalec 1,0 TSI, zato dopovaný turbodúchadlom, ktorý to má namierené už v blízkej budúcnosti do nového Pola. Jeho 81 kW nie je na kompaktné SUV rozhodne málo. Takže Taigun akceleruje v spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies na stovku za 9,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 186 km/h.

Účelný a jednoduchý interiér ponúka miesto... Foto: Volkswagen
VW Taigun 2015 Účelný a jednoduchý interiér ponúka miesto štyrom cestujúcim a 280 litrov pre batožinu.

Interiér sa s výnimkou nového farebného konceptu čalúnenia z umelej kože nezmenil. Jednoduchý prístrojový panel z up!-u dopĺňa trojica „budíkov“ na palubnej doske, informujúca o teplote chladiacej kvapaliny, tlaku turbodúchadla a tlaku oleja. Nechýba ani dotykové rozhranie s navigáciou. Prieduchy ventilácie sa otvárajú a zatvárajú ovládačmi umiestnenými priamo v prieduchoch. Na palube nájdu miesto štyria cestujúci. V kufri je 288 litrov pre batožinu a po sklopení zadných operadiel až 996.

Taigunu teda už veľa nechýba, aby zamieril na montážne linky. Vyrábať sa začne najprv v Brazílii, a to už tento rok, ale ako ukazuje premiéra vynovenej verzie v Indii, Volkswagen rozhodne neobíde ani tento miliardový trh. Do Európy zamieri o čosi neskôr, hovorí sa o roku 2015. Šušká sa dokonca o tom, že jeho súrodenec so značkou Seatu by mohol schádzať z výrobných liniek bratislavského závodu VW.

VW Taigun 2015
VW Taigun 2015
+4VW Taigun 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #crossover #autosalón Dillí 2014 #Vokswagen Taigun #Taigun #VW up!
Články podľa značiek