Nový Soul EV sa stane prvým veľkosériovo vyrábaným elektromobilom Kie. O jeho pohon sa stará elektromotor s výkonom 82 kW, ktorý roztáča predné kolesá cez jednostupňovú prevodovku. Energia pochádza z najmodernejších li-ion polymérových akumulátorov umiestnených v podlahe. Tie sa skladajú z 96 článkov. Každá batéria je vybavená niklovo-kobaltovo-mangánovou katódou a anódou na báze grafitu, gélovým elektrolytom a keramickými separátormi zvyšujúcimi tepelnú stabilitu. Batérie sú chladené vzduchom.
Celková kapacita energie je 27 kWh, čo by malo stačiť na bezproblémovú prevádzku do vzdialenosti 80 až 100 km. V ideálnom prípade to však môže byť až 160 km. Až 12 % energie vie Soul EV ušetriť vďaka regenerácii brzdnej energie. Vodič pritom vyberá jeden zo štyroch režimov regenerácie. Dobíjanie má v prípade 120 V siete trvať 24 hodín, pri 240 V sa skráti pod päť hodín a pri využití 50 kW nabíjačky sa batérie dobijú na 80 % kapacity za 33 minút.
Zrýchlenie na 100 km/h trvá Soulu EV aj vďaka krútiacemu momentu 240 Nm, menej ako 12 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 140 km/h. Jazda so Soulom EV má byť mimoriadne tichá, z dôvodu ochrany chodcov je však vybavený vonkajším generátorom zvuku, ktorý je aktívny pri rýchlostiach nižších ako 20 km/h. Dôležitý je aj fakt zachovania pôvodných priestorových pomerov. Z kufra ubudlo len pár litrov.
Kia Soul EV, ktorá sa predstavila v Chicagu, zamieri k prvým zákazníkom v treťom štvrťroku. Spočiatku bude dostupná v Kalifornii, Oregone, New Yorku, New Jersey a Marylande. Ceny budú oznámené pred spustením predaja.