Audi TT 2014: Ingolstadt zverejnil prvé skice nového kupé

Blížiacu sa premiéru nového kupé Audi TT avizuje nemecká značka zverejnením prvých oficiálnych skíc. Prednosť dostala evolúcia.

21.02.2014 11:00
Audi TT - 2014 Foto:
Tretia genenécia Audi TT sa tvarovo odvoláva na tú prvú z roku 1998. Prináša však hi-tech prvky, ako napríklad predné adaptívne svetlá Audi Matrix LED.
debata

Veľa o ňom však Audi zatiaľ neprezradilo. Celá tlačová správa sa točí okolo dizajnu. Podľa predošlých informácií však vieme, že nové TT bude, tak ako VW Golf či Audi A3, postavené na modulárnej podvozkovej platforme MQB, čo by mu malo spolu s rozsiahlym nasadením hliníka v konštrukcii karosérie priniesť nižšiu hmotnosť.

Ak ste však čakali radikálny posun v dizajne, možno budete sklamaní. Audi totiž zvolilo evolučný prístup. Dokonca tvrdí, že sa inšpirovalo skôr prvou generáciou „tétéčka“ z roku 1998, ako tou súčasnou. Zmeny badať najmä v ostrejšom výraze, čomu zodpovedá tvar prednej masky či otvorov pre prívod chladiaceho vzduchu k brzdám v nárazníku.

Logo štyroch kruhov sa „presťahovalo“ z masky na kapotu, čo je vraj prvok prevzatý z väčšieho Audi R8. Predné svetlá s technológiou LED, alebo za príplatok Audi Matrix LED, sú zvýraznené dvoma vnútornými vertikálnymi rebrami. Tento motív sa opakuje aj v zadných svetlách. V nárazníku budú zapustené dve koncovky výfuku, v TTS môžeme počítať s štvoricou.

Vzadu sú nápadné dve koncovky výfukov. Ostrá... Foto: Audi
Audi TT - 2014 Vzadu sú nápadné dve koncovky výfukov. Ostrá verzia TTS ich bude mať až štyri.

Najväčšiu paralelu na pôvodné TT tvorí bočný profil. Na prísne horizontálnych líniách pontónu zvýraznenom masívnymi prahmi a oblúkmi blatníkov sa akoby vznášala samostatná kvapkovitá kabína. Interiér je čiastočne odhalený vďaka prezentácii multimediálneho systému MMI, ktorý ukázalo Audi v januári na výstave spotrebnej elektroniky v Las Vegas spolu s celou palubnou doskou.

Prístrojový panel pôsobí pri pohľade zhora ako krídlo lietadla. Kruhové dýzy ventilácie sa zas odvolávajú na prúdové motory, tlačidlá v ich stredoch obsahujú ovládacie prvky klimatizácie. Vďaka tomuto konštrukčnému triku, spolu s vysunutým centrálnym monitorom MMI, ktorý nahrádza pôvodný združený prístroj Audi virtual cockpit, bolo možné vytvoriť prístrojový panel v štíhlej architektúre.

O technike pod kapotou Audi mlčí. Každopádne sa však bude nové TT spoliehať najmä na preplňované priamovstrekové 4-valce TSI. Či sa vo verzii TTS objaví aj 5-valec, nie je zatiaľ zrejmé. Na bližšie informácie si budeme musieť počkať do premiéry, ktorá prebehne už o pár dní v Ženeve.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #autosalón Ženeva 2014 #Audi TT #Audi TTS
Články podľa značiek