Nový maloobjemový diesel 1,6 dCi Twin Turbo bude bezpochyby najvýkonnejším naftovým motorom vo svojej objemovej triede. Postarala sa o to technológia dvojitého preplňovania. Systém sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel. Prvé z nich zabezpečuje vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach, čo prináša až 90 % maxima krútiaceho momentu už od 1 500 otáčok za minútu, pričom druhé turbo sa preberá k životu vo vyššom spektre, aby pomohlo s výkonom.
A nie je ho málo. Agregát dosahuje maximum 118 kW, čo je presne 100 koní na liter, a neporovnateľne viac ako v prípade konkurenčných motorov od Peugeotu, Opla či Hondy. Aj krútiacim momentom, ktorý vrcholí hodnotou 380 Nm, sa môže nový diesel smelo porovnávať s dvojlitrovými naftovými motormi. Pritom má dosiahnuť až o 25 % nižšiu spotrebu paliva.
Pri vývoji motora zužitkoval Renault skúsenosti z konštrukcie agregátov pre F1. Odtiaľ pochádza napríklad priečny systém prúdenia vody, čo umožňuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory. Profil, „U-Flex“, zas prispôsobuje piesty zmenám na stenách valcov, prostredníctvom zmeny tlaku, čím sa získava optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. O zníženie trenia sa stará aj špeciálna úprava povrchu zdvíhadiel ventilov Diamond Like Carbon.
Celohliníkový motor má samozrejme 16-ventilovú hlavu valcov, priame vstrekovanie paliva common-rail s tlakom 1 800 atmosfér a filter pevných častíc Nox Trap. Aj vďaka tomu plní už dnes s predstihom emisné normy Euro 6b. Novinka celkom nahradí staršie dvojlitrové motory 2,0 dCi. Renault s ňou počíta najmä do väčších modelov v triedach D a E. Nový diesel tak nájdeme v Lagune, v novom Espace a možno aj v pripravovanej veľkej limuzíne, ktorá má nahradiť neúspešný Renault Latitude.