Súčasná generácia Clubmanu síce očaruje dizajnom aj avantgardným konceptom asymetrických dverí, ale z hľadiska priestoru jednoducho nedokáže prekročiť svoj tieň. V Mini preto padlo dôležité rozhodnutie. Nový Clubman bude väčší, bude mať štvoro klasických bočných dverí a jeho interiér ponúkne priestor piatim dospelým a ich batožine.
Kým teda klasické Mini zostáva štýlovým mestským trpaslíkom, Clubman zamieri o triedu vyššie. Žiaden problém, veď Mini má k dispozícii modulárnu platformu UKL, ktorá umožňuje variovať dĺžku, šírku aj rázvor. Chcete dôkaz? Stojí na nej napríklad aj nedávno predstavený minivan BMW 2 Active Tourer. A ako ukazuje ženevský koncept, na rade je Clubman.
Pri dĺžke 4 223, šírke 1 884 a výške 1 450 mm nemôžeme hovoriť len o akomsi medzigeneračnom náraste. Toto je radikálna zmena formátu. Veď v porovnaní s aktuálnou generáciou je koncept až o 260 mm dlhší a o 170 širší. To isté platí o rázvore. Clubman sa tak posúva priamo do triedy subkompaktných kombíkov, akými sú Škoda Fabia Combi či Renault Clio Grand Tour. Samozrejme, v prémiovom balení.
Spolu s väčšími rozmermi prichádza aj konvenčnejšie riešenie karosérie. Zabudnite na asymetrický koncept trojice bočných dverí, z ktorých pravé zadné sa otvárali protismerne. Clubman Concept má tradičný skelet so stĺpikmi B a rovnako konvenčné štyri bočné dvere, ktoré zabezpečia omnoho komfortnejší prístup. Na tradíciu Clubmanu však nadväzuje zadnými vertikálne delenými krídlovými dverami.
O príslušnosti k značke niet napriek konvenčnejšiemu prístupu najmenších pochybností. Clubman, i keď zatiaľ len vo forme štúdie, má všetky charakteristiky Mini. Krátke previsy, elipsoidné svetlá, hexagonálnu masku chladiča, prísne horizontálny pontón a rovnú strechu, ktorá akoby sa vznášala nad čiernym pásom kabíny. Novinkou sú len originálne odvetrávacie otvory v lemoch predných blatníkov.
Štýl zachováva aj interiér. Tentoraz však s neporovnateľne väčšou ponukou priestoru. Na rozdiel od minulosti odvezie Clubman Concept päť pasažierov aj viac batožiny v kufri s dvojitou podlahou a dverami, ktoré možno otvárať elektricky pohybom nohy pod senzorom v nárazníku. Objem batožinového priestoru Mini zatiaľ neprezradilo. K tomu všetkému pridáva viac odkladacích miest v kabíne.
Z nového Mini si Clubman požičal najnovšiu generáciu multimediálneho rozhrania s veľkým kruhovým centrálnym displejom. Ovláda sa trojicou kĺbových spínačov, ktorým je možné priradiť jednotlivé funkcie podľa preferencií vodiča. Prístrojový panel zas tvoria dva kruhové displeje uchytené na stĺpiku riadenia. Celý interiér je čalúnený čiernou, červenou a belasou kožou. Nechýbajú ani luxusné obklady z lipového dreva.
O pohone sa Mini zatiaľ nezmienilo. V sériovej verzii však môžeme nepochybne očakávať agregáty, ktoré už pracujú pre nové Mini. Preplňované trojvalce 1,5 T (100 kW) a 1,5 D (85 kW), ako aj benzínový 4-valec 2,0 T (141 kW). Vylúčený nie je ani naftový 4-valec 2,0 D s výkonom 110 kW z nového minivanu BMW 2 Active Tourer. Bezpochyby možno časom očakávať aj ostré verzie John Cooper Works, ktoré by mohli mať dvojlitrové bi-turbo s výkonom až 170 kW.
Štúdia Mini Clubman sa predstaví o pár dní na autosalóne v Ženeve. Sériovú verziu nového Clubmana by sme mohli uvidieť už na jeseň v Paríži.