Pneumatiky ovplyvňujú vo veľkej miere jazdné vlastnosti vozidla. Ich výkon je však závislý od rôznych faktorov. Nielen od stavu dezénu, ale aj od jeho teploty a tiež tlaku v plášti, ktorý sa mení vplyvom okolia a zaťaženia plášťa. V súčasnosti sú však tieto údaje pre vozidlo neznáme, pričom kontrola tlaku sa využíva len ako varovanie v prípade jeho poklesu.
Dunlop je presvedčený, že takéto informácie by mohli byť pre viaceré systémy vozidla veľmi prospešné. Ako príklad uvádzajú stabilizačný systém ESC alebo protiblokovací systém ABS. Ak by mali ich riadiace jednotky údaje o teplote a tlaku plášťa, mohli by lepšie aplikovať vložené algoritmy.
V praxi by to znamenalo napríklad skrátenie brzdnej dráhy, včasnejšie zásahy stabilizačného systému či napríklad účinnejšie potlačenie nedotáčavosti. Zdrojom informácií má byť podľa vývojárov elektronický mikročip bez batérie, integrovaný priamo v konštrukcii pneumatiky. Tým by bol chránený aj pred poškodením.
V súčasnosti prebiehajú skúšky na pneumatike Dunlop SportMaxx RT. Dunlop však zatiaľ neprezradil, kedy by sa mohla nová technológia dostať do sériovej výroby a ani to, koľko by to stálo.