Je to logický krok. Približne rok po premiére sedanu M3 a M4 Coupé, ktoré nasledovalo o čosi neskôr, rozšíri rodinu ostrých „bavorákov“ otvorená verzia BMW M4 Cabrio. Z technického hľadiska sa ale žiadne prekvapenie nekoná. Motor preberá od svojich súrodencov. No z hľadiska histórie predsa len ide o nóvum.
.
Atmosférický osemvalec s objemom štyroch litrov nahradí radový šesťvalec 3,0 M TwinPower Turbo s výkonom 317 kW a krútiacim momentom 550 Nm. S manuálnou šesťstupňovou prevodovkou akceleruje M4 Cabrio na stovku za 4,6 a s dvojspojkovým sedemstupňovým automatom M DCT dokonca len za 4,4 sekundy. Športový zážitok umocňujú aktívne klapky vo výfukovom potrubí. O skrotenie tejto šelmy sa starajú štandardne M brzdy alebo príplatkové s keramickými kotúčmi.
Trakciu čistokrvnej zadokolky má na starosti aktívny zadný diferenciál a pri šprinte z miesta aj elektronická regulácia preklzu Launch Control. Vodič si tiež cez systém Drivelogic vyberá z niekoľkých jazdných režimov – od komfortných cez športové až po ekonomické. Aj preto sa nové BMW M4 Cabrio môže pochváliť rekordne nízkou spotrebou. Na 100 km sa uspokojí s 9,1 litra a s prevodovkou M DCT len s 8,7 litra paliva.
BMW M4 Coupé je doplnené o športový exteriérový paket s rozšírenými blatníkmi, nárazníkom so zväčšenými sacími otvormi, ale aj špecifickými 18-palcovými diskami kolies, či špeciálnymi koncovkami výfukov. Za príplatok si môžete dovoliť aj o palec väčšie kolesá s povrchovou úpravou Ferric Grey. Hlavným cieľom bolo však redukovať hmotnosť, čo je najmä pri kabrioletoch s dodatočnými výstuhami karosérie veľmi dôležité. Podarilo sa.
V porovnaní so starým BMW M3 Cabrio klesla hmotnosť novinky o 60 kíl. Váži presne 1 750 kg. Postaral sa o to napríklad karbónový hnací hriadeľ, karbónová vzpera v motorovom priestore, ktorá váži len 1,5 kg, hliníkové komponenty podvozku a karosérie, ale aj horčíková olejová vaňa motora. Trojdielna skladacia strecha je opäť tvorená pevnými panelmi.
Jej rozloženie a zloženie trvá len 20 sekúnd, pričom manipulácia je povolená do rýchlosti 18 km/h. Aerodynamický komfort zvyšuje nový deflektor so širokými bočnými sekciami. Interiér dostal športový volant, športové sedadlá s podsvietenými logam BMW M v opierkach hláv, hliníkové pedále, prahové lišty, ale aj biele podklady analógových ukazovateľov prístrojového panela.
Po svetovej premiére v USA zamieri nový mníchovský rýchlik k zákazníkom. Do Európy by sa mal dostať v priebehu leta.