Nie sú to reči do vetra. Na tému turbomotora sa vyjadril sám šéf automobilky Lamborghini Stephan Wilkelmann: „Sprísňujúce sa emisné limity a rastúce požiadavky našich zákazníkov na výkon by mohli viesť k použitiu preplňovania.“ Či sa tak stane aj v prípade superšportov, ktoré doteraz poháňali výlučne atmosférické 10– a 12-valce, síce nie je jasné, ale pri novom SUV Urus si turbomotorom môžeme byť prakticky istí.
Tejto teórii nahráva aj fakt, že Urus, plánovaný na rok 2017 bude stáť na platforme MLB, ktorú použije aj nová generácia Audi Q7. Núka sa teda možnosť využiť dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec z Audi RS6. Ten by mal stačiť na to, aby sa z Urusu stalo najvýkonnejšie SUV. Jeho vzhľad má byť podľa Winkelmanna veľmi blízky pôvodnej štúdii Urus, ktorá sa predstavila pred dvoma rokmi na autosalóne v Pekingu.
Urus dostal v pláne Lamborghini prednosť pred konceptom sedanu Estoque. Dôvodom je rastúci záujem o túto triedu vozidiel. „Sedany v súčasnosti stagnujú, zatiaľ čo trh SUV je v rozkvete. Môj otec by si síce sedan kúpil, ale ja by som dal radšej peniaze za SUV,“ vysvetlil Winkelmann. Nie je tiež tajomstvom, že výroba nového športovo-úžitkového modelu bude s najväčšou pravdepodobnosťou situovaná v bratislavskom závode VW v Devínskej Novej Vsi.