Prvé oficiálne fotografie Passatu ôsmej generácie ukáže Volkswagen začiatkom júla. Dovtedy chce však využiť čas, aby verejnosť navnadil na príchod svojej kľúčovej novinky. Pomaly preto dávkuje nové informácie. Tie najnovšie hovoria o tom, že nový Passat bude o čosi menší ako jeho predchodca. Automobilka však zdôrazňuje, že v žiadnom prípade to nebude znamenať menej miesta pre posádku.
Práve naopak, Volkswagenu sľubuje väčšiu priestorovú rezervu na kolená aj nad hlavami cestujúcich. Batožinový priestor verzie kombi má narásť na 650 litrov, čo je o 46 viac v porovnaní so súčasnou generáciou. Najväčšou novinkou interiéru sa má stať virtuálny prístrojový panel Active Info Display s 12,3-palcovou TFT obrazovkou (31 cm). Technológia známa z nového kupé Audi TT však bude len za príplatok. Podobne ako head-up displej či aktívny parkovací asistent, ktorý zaparkuje vozidlo bez vodiča.
To, že pôjde o úplne nový model, čo neplatilo o jeho predchodcovi, ktorý bol len modernizovanou verziou šiestej generácie, napovedá použitie úplne novej platformy. Passat využije modulárnu podlahu MQB, na ktorej už stojí množstvo koncernových vozidiel vrátane Škody Octavia či Volkswagenu Golf. Samozrejme, Passat bude mať väčší rázvor aj rozmery. Inteligentná konštrukcia MQB, nasadenie vysokopevnostných ocelí a dokonca hliníka mu má priniesť 85-kilogramovú medzigeneračnú úsporu hmotnosti.
Deväť kilogramov úspory ide na vrub pohonu. Zadná náprava je ľahšia o 4,4 a riadenie o 2,2 kg. Motory schudli o 40 kilogramov a ďalších tridsať ubudlo napríklad na výbave interiéru. Spolu s novými motormi to bude znamenať aj zníženie spotreby paliva o 20 %. O tých však automobilka veľa neprezradila, no vieme aspoň to, že hviezdou pod kapotou sa stane 4-valcový diesel 2,0 BiTDI s dvojicou turbodúchadiel a výkonom až 176 kW. Krútiaci moment bude vrcholiť hodnotou 500 Nm.
Volkswagen bude nový motor kombinovať výlučne s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Celé výkonové rozpätie motorov sa ale bude pohybovať od 88 do 206 kW a bude zahrňovať aj motory 1,6 TDI či 1,8 TSI. Šesťvalce sa z ponuky Passatu definitívne vytratia, zato sa prvýkrát objaví plug-in hybridná verzia, ktorá skombinuje štvorvalec 1,4 TSI (115 kW) a elektromotors výkonom 80 kW. Spoločný výkon sústavy bude 150 kW. V čisto elektrickom režime zvládne plug-in hybridný Passat prejsť vzdialenosť 50 km.
Na zozname bezpečnostných prvkov pribudne systém, ktorý samočinne zastaví vozidlo v prípade, že vodič nebude schopný jazdy, asistent pri cúvaní s prívesom, ale aj radarový tempomat s úplným dobrzdením či prednárazový systém. Kamery a senzory budú tiež monitorovať okolie vozidla, takže vodič dostane varovanie napríklad počas cúvania z parkovacieho miesta o nebezpečenstve kolízie s prichádzajúcim vozidlom.
Svetovú premiéru absolvuje Passat ôsmej generácie na októbrovom autosalóne v Paríži. Následne by sa mal dostať do predaja. Dobrou správou je, že príde hneď od začiatku v dvoch karosárskych variantoch – sedan a kombi Variant.