Novým Mercedesom-Benz V Marco Polo nasadzuje automobilka zo Stuttgartu latku medzi obytnými dodávkami opäť o kúsok vyššie. Vyvinula ho v spolupráci s expertom na karavany, s nemeckou spoločnosťou Westfalia, ktorá však spolupracuje aj s Volkswagenom či Fordom. Nové Marco Polo je určené maximálne štyrom „dobrodruhom“. Tí však majú luxus, ktorý v stane jednoducho nezažijete. Už v základe má napríklad Marco Polo kožené čalúnenie a podlahu evokujúcu palubu motorových jácht.
Toaletu ani sprchu tu síce nenájdete, zato kuchynku áno. K nej patria dva plynové horáky, drez, zásuvky, ale aj chladnička s objemom 38 litrov, schopná udržiavať teplotu mínus 20 stupňov Celzia a vyrábať ľad. Z drezu možno vyklopiť stôl pre štyroch stravníkov. V zadnej časti sa nachádza veľký šatník s posuvnými dverami, tyčou na odev a výklopným osvetleným zrkadlom. Mimochodom, o vnútorné osvetlenie sa starajú výlučne LED diódy. Dokonca tu nájdeme aj diódy určené na náladové osvetlenie.
Dvojmiestna lavica na sedenie v zadnej časti sa môže presúvať na koľajničkách a vďaka elektropneumaticky nafukovanému sedaciemu vankúšu poskytuje optimálnu bočnú oporu. Operadlo je rozdelené na dve časti a na každej strane sa môže individuálne elektricky prestaviť. Stlačením tlačidla tak za sekundu vznikne jedno lôžko alebo dvojposteľ s veľkosťou 2,03 m x 1,13 m. V polohe ležania sa automaticky uvoľní vzduch zo sedacích vankúšov. Ďalšie lôžko s rovnakými rozmermi čaká pod zdvíhacou strechou.
Skladá sa z matraca so studenou penou a z lamelového roštu. Pre zabezpečenie detí sa môže na čelnej strane upevniť ochranná sieť. Zdvíhacia strecha z plastu vystuženého sklenými vláknami (GFK) a zo zhrňovacieho dielu z neprehľadnej a vodotesnej tkaniny môže byť na želanie vybavená tichým elektrickým pohonom. Novodobým systémom nožnicových kĺbov sa zväčšila výška zdvihu v zadnej oblasti, čím vzniká veľký priestor pre nohy. Ak sa lôžko nepoužíva, môže sa lamelový rošt vyklopiť dopredu, čím sa zväčší výška celého interiéru.
K ďalším novinkám patrí okrem iných sériovo dodávané elektrické vyklápacie okno vpravo vzadu, farebné presklenie z čierneho skla v zadnej časti. Na kompletné zatienenie interiéru ponúka Marco Polo navyše aj záves na predné okno a bočné predné okná. V sérii je aj kempingový nábytok. Konkrétne dve kempingové stoličky a stôl. Nachádzajú sa v batožinovom priestore pod predĺžením lôžka, kde sú uložené v taške. Pre pohodlné nakladanie a vykladanie možno doobjednať zadné okno, ktoré sa otvára nezávisle od dverí. Rovnako voliteľná je aj elektricky ovládaná zadná kapota Easy-Pack.
Pre Mercedes V Marco Polo sú pripravené tri vznetové dvojlitrové 4-valce. Marco Polo 200 CDI má výkon 100 kW, 220 CDI 120 a vrcholová verzia 250 CDI 140 kilowattov. Funkcia overboost však dokáže vyžmýkať z najsilnejšieho motora krátkodobo ďalších 10 W výkonu a 40 Nm krútiaceho momentu navyše. S pedálom na podlahe má tak Marco Polo 250 CDI maximálny výkon 150 kW a krútiaci moment 440 Nm. Priemerná spotreba sa pritom pohybuje na úrovni 6,0, respektíve 6,1 litra nafty na 100 km.
Novinku predstavil Mercedes-Benz na salóne karavanov v nemeckom Düsseldorfe.