Milovníci kultového japonského roadsteru Mazda MX-5, v USA známeho ako Mazda Miata, sa konečne dočkajú. Skorú premiéru štvrtej generácie veští prvá oficiálna snímka novinky prikrytej plachtou. Na jej základe si však obraz o dizajne veľmi neurobíme. Zato vieme, že po prvý raz v jej 25-ročnej histórii dostane MX-5 súrodenca. Roadster bol totiž vyvíjaný spoločne s koncernom Fiat. Taliansky náprotivok Mazdy neponesie logo Alfy Romeo ani Fiatu, ako sa pôvodne predpokladalo, ale erb Abarthu.
Podľa Mazdy bude nová MX-5 približne o 100 kg ľahšia a pritom tuhšia. Postarajú sa o to ľahké materiály, ale aj ľahký pomocný nosník spájajúci prevodovku s rozvodovkou. V ňom bude ukrytý kardan. To bude spolu s plne nezávislým zavesením kolies a zníženým ťažiskom základom jej obratnosti v zákrutách.
Parametre pozdĺžne uložených štvorvalcov si síce Mazda nechala pre seba, ale je zrejmé, že MX-5 ostane verná atmosférickému plneniu. Počítať môžeme s benzínovými motormi Skyactiv-G s objemom 1,5 a 2,0 litra a vysokým kompresným pomerom. Slabší z nich by mal mať výkon 74 kW. Na ľahučký roadster by to však mohlo stačiť. A to je asi tak všetko, čo zatiaľ Mazda o novej MX-5 prezradila. Teda okrem sľubov, že jej dizajn prinesie veľký pokrok.
Našťastie, čakať už nebudeme dlho. Premiéra je ohlásená na tretieho septembra a prebehne súčasne na niekoľkých miestach sveta. Je to skôr, ako sa predpokladalo. Doterajšie informácie totiž hovorili, že Mazda si nechá túto príležitosť až na budúcoročný autosalón v Chicagu, kde debutovala jej prvá generácia presne pred 25 rokmi.