Jaguar E-Type Lightweight má v histórii britskej automobilky čestné miesto. V rokoch 1963 a 1964 vzniklo len dvanásť kusov odľahčených E-Type, určených pre motoristický šport. V skutočnosti ich však malo byť osemnásť, čo dokladuje osemnásť vyrobených šasi s pridelenými výrobnými číslami. Tie doteraz ležali ladom v depozite automobilky. A to bola skutočná výzva s blížiacim sa 50. výročím týchto vzácnych solitérov.
V Coventry bolo teda rozhodnuté. Začatú prácu treba dokončiť. Úlohy sa ujala nová divízia Jaguar Heritage, ktorá je súčasťou oddelenia Jaguar Land Rover Special Operations, teda oddelenia pre špeciálne projekty. Predstava vzkriesenia tejto legendy zo šesťdesiatych rokov nadchla všetkých, ktorí na nej pracovali. A v tíme sa dokonca objavili ľudia, ktorí pre Jaguar pracovali ešte v čase, keď bol pôvodný E-Type Lightweight skutočne nový.
V záujme zachovania autenticity sa však Jaguar rozhodol použiť najmodernejšie technológie. Ani nie tak v oblasti samotnej výroby, tá prebiehala opäť ručne, ako skôr v oblasti postupov presného merania pôvodných dielcov karosérie. Prototyp z roku 1960 tak poslúžil ako predloha na 3D skenovanie. Nové diely sú preto na milimeter zhodné s originálom. A takto sa postupovalo dokonca aj pri výrobe komponentov, ktoré sú schované pod plášťom karosérie pozostávajúcej z 230 dielov.
V porovnaní s klasickým sériovým E-Type bola verzia Lightweight vyrobená z ľahučkého hliníka. To znamenalo úsporu 114 kg. A presne tak je to aj v prípade vzkriesených verzií. Približne 75 % dielov karosérie vzniklo priamo vo Withley. Pôvodné šasi však Jaguar zosilnil. Inak zodpovedajú vlastnosti vozidiel dobovému originálu. Ich produkciu zabezpečí továreň na Brown Lane v Coventry, kde vznikla aj prvá, pôvodná časť série.
Pod kapotou je radový 6-valec s objemom 3,8 litra, ktorý preslávil okruhový špeciál D-Type ovenčený víťazstvom v Le Mans v roku 1957. Pre Lightweight však Jaguar odlial blok motora z hliníka, ktorý podstatne znižuje zaťaženie prednej nápravy a tiež použil so suchú kľukovú skriňu. O dodávku zmesi sa starajú tri krburátory Weber 45DCO3 a mechanické vstrekovanie paliva Lucas. Výsledkom je výkon vyše 300 koní a krútiaci moment 380 Nm.
Sila motora putuje k zadným 15-palcovým horčíkovým kolesám cez manuálnu 4-stupňovú prevodovku a diferenciál so zvýšenou svornosťou. Voľba stáleho prevodu bude na zákazníkoch. Podľa toho, na čo plánujú svoj nový veterán využívať. Nebude ich však viac ako šesť a navyše, Jaguar si ich vyberie podľa vlastného uváženia. Siedmy exemplár, ktorý je prototypom (car Zero), si automobilka pravdepodobne ponechá.
Vozidlá budú homologované pre skupinu pretekov historických vozidiel FIA, takže sa môžu zúčastňovať na športových podujatiach veteránov, tak akoby boli vyrobené pred päťdesiatimi rokmi.