Jaguar sa chváli, že nový informačno-zábavný systém InControl vyvinul pre Jaguar XE takpovediac od nuly. Jeho základom je 8-palcový dotykový displej. Z neho možno ovládať množstvo funkcií vozidla, a to nielen dotykom, ale aj pokročilým hlasovým ovládaním. Reagovať bude totiž na bežnú reč, čo znamená, že nevyžaduje špeciálnu artikuláciu povelov.
Systém je, samozrejme, plne kompatibilný so smartfónmi s operačným rozhraním iOs a Android. To umožňuje napríklad používanie množstva aplikácií v smartfónoch priamo prostredníctvom displeja. Nadviazať možno konferenčný hovor, vyhľadať parkovanie alebo rezervovať ubytovanie. A funguje to aj opačne. Pomocou mobilu možno totiž ovládať vozidlo.
Z akéhokoľvek miesta na svete budú majitelia Jaguaru XE schopní pomocou aplikácie InControl Remote odomknúť, zamknúť alebo dokonca naštartovať vozidlo. Možnosti sú však ešte oveľa širšie. Cez mobil si môžete nastaviť klimatizáciu, a to až na sedem dní dopredu. Mobil bude tiež účinnou pomôckou pri vyhľadávaní vozidla na parkovisku alebo po krádeži.
Jaguar XE tiež poslúži ako výkonný wifi hot spot pre viacero mobilných zariadení. Jeho anténa totiž zabezpečí ten najlepší možný signál. Novinkou, a tentoraz svetovou, je použitie laserového head-up displeja. Jaguar tvrdí, že v porovnaní s bežnými head-up displejmi ponúka laserová projekcia omnoho ostrejší a kontrastnejší obraz s maximálnym jasom a minimálnym rozptýlením. Pritom je systém menší a až o tretinu ľahší.
Model XE skonštruoval Jaguar vo Veľkej Británii. Ako vieme, až 75 % jeho konštrukcie bude vyrobenej z hliníka. Nová platforma iQ(AL), ktorú Jaguar prezentoval na koncepte C-X17, mu zabezpečí nízku hmotnosť. Pod kapotou sa objaví úplne nová generácia dvojlitrových 4-valcov Ingenium. Najúspornejšia verzia má spotrebovať len 3,8 litra nafty.
Jaguar XE predstaví automobilka 8. septembra v Londýne. Bude zároveň prvým modelom značky produkovaným v novom výrobnom závode v Solihulle. Zaútočiť ním chce Jaguar na nemecké prémiové modely, najmä BMW 3, Mercedes-Benz triedy C a Audi A4. Má tak zaplátať dieru po neúspešnom kompaktnom X-Type, ktorého výroba sa skončila už pred piatimi rokmi.