Dizajn nového Kyronu je vysoko špecifický a originalitou nijako nezaostáva za predchádzajúcim Mussom. Základom sa stal koncept SV-R, odkrytý na tohtoročnej Seoul Motor Show. Pozitívnym faktom zostáva, že značka Ssangyong ponúka jedinečný estetický zážitok, aký medzi konkurenciou jednoducho nenájdete. Vo vnútri by ste si nemali pripadať nijako obmedzene, Kyron s dĺžkou 4,66 metra disponuje rázvorom 2,74 m.
V prvých mesiacoch predaja bude Kyron dodávaný iba s jedným agregátom a to s turbodieselom 2.7 XDi. Vstrekovanie common-rail vyťažilo z motora 121 kW (165 k) a 300 Nm. Vybrať si môžete buď päťstupňový manuál alebo automat. Priemerná spotreba pri automatickej prevodovke je podľa výrobcu 10,6 l na 100 km.
Základné prevedenie zahŕňa ESP s elektronickým posilňovačom bŕzd, ABS, protipreklzový systém ARP (Active Rollover Protection) a šesť airbagov. Juhokórejčania plánujú v roku 2006 predať v Európe 37 000 kusov nového SUV.