Druhá generácia BMW radu 6 je na trhu od roku 2011. Za ten čas predala mníchovská automobilka viac ako 80 000 kusov vo všetkých troch karosárskych variantoch – od dvojdverového kupé cez kabriolet až po 4-dverové Gran Coupé. Na taký drahý tovar je to skvelý výsledok. V Mníchove však nespia na vavrínoch. Súčasná šestka má pred sebou ešte minimálne dva roky kariéry, a tak prišiel čas na facelift.
Modernizovaný model sa ukáže verejnosti po prvýkrát na autosalóne v Detroite, teda presne tam, kde absolvovala premiéru súčasná generácia. Zmeny však nie sú nijako dramatické. Facelift sa dotkol najmä prednej partie, ktorá má nové ľadvinky s deviatimi lamelami namiesto pôvodných desiatich. Kým 6-valcové verzie ich majú v lesklom čiernom vyhotovení, 8-valce oznamujú svoju výnimočnosť matným hliníkom.
Zmenil sa tiež predný nárazník. Pôvodné tri sacie otvory sú teraz opticky prepojené do jediného celku, čo umocňuje pocit šírky. Zároveň dokážu priviesť k motoru a brzdám viac blahodarného vzduchu. No najväčšou technologickou modernizáciou je nasadenie full-LED reflektorov do štandardnej výbavy všetkých verzií. Tie adaptívne sú stále za príplatok. S tým prichádza aj mierna zmena ich grafiky. Smerové svetlá sa napríklad presunuli do hornej časti.
Pri pohľade zboku sú jedinou novinkou aerodynamicky optimalizované spätné zrkadlá s úzkymi pásmi integrovaných smerových svetiel a vzadu širšie koncovky výfukov pre 6-valcové verzie. Ich priemer sa zväčšil z 80 na 90 mm. Modernizáciu uzatvára ponuka nových 20-palcových diskov kolies a nové metalické farby karosérie – hnedá Jatoba, strieborná Cashmere Silver, strieborná Glacier Silver, modrá Mediterranean Blue a červená Melbourne Red.
V interiéri sa úpravy týkali najmä rozšírenia sériového vybavenia. V štandarde je LED osvetlenie kabíny, čierny lesklý obklad stredovej konzoly, navigácia, dvojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat či vyhrievané sedadlá. Novinkou na zozname príplatkov je dvojfarebné kožené čalúnenie, buď v kombinácii slonovej kosti a čiernej kože, alebo čiernej s koňakovou hnedou. Individualizáciu môžu dotvoriť aj nové balíky výbav Design Pure Experience a Design Pure Excellence.
Nechýba ani športový paket M Sport Edition s 20-palcovými diskami kolies, ale aj koženou palubnou doskou, športovým volantom, vetranými sedadlami a dokonca elektrickým dotváraním dverí. Balík Black Accent prináša nielen čiernu lesklú masku chladiča, ale aj čierne lemy okien a koncoviek výfukov. A potom je tu nekonečný zoznam doplnkov vrátane nových služieb BMW ConnectDrive ovládaných cez multimediálne rozhranie s novou grafikou a touch-padom.
Pod kapotou však ostáva všetko po starom. K dispozícii budú naďalej preplňované 6– a 8-valce BMW TwinPower Turbo. Verzia 640i s 3-litrovým agregátom ponúka naďalej 235 kW. Nad ňou stojí 4,4 litrový 8-valec verzie 650i s výkonom 330 kW. Jediným dieslom ostáva 3-litrový 6-valec 640d (230 kW). Všetky motory sú štandardne kombinované s 8-stupňovými prevodovkami ZF. Za príplatok je možné voliť pohon oboch náprav xDrive, a to v kombinácii so všetkými motormi.
Výnimku tvorí jedine špičkové BMW M6 so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a výlučne pohonom zadných kolies. O jeho 412 kW sa opäť stará špeciálne vyladený 8-valec 4,4 TwinPower Turbo. Aj ostré BMW M6 bude k dispozícii vo všetkých troch karosárskych variantoch. Predstaví sa spolu so svojimi „slabšími“ súrodencami v Detroite a do predaja zamieri ešte v prvom štvrťroku 2015.