Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn vlani v júni vyhlásil, že do roku 2017 chce koncernu ušetriť päť miliárd eur. A to nie sú práve drobné. Šetriaci plán, ktorý by mal priblížiť efektivitu výroby zatiaľ nedostižnej Toyote, si vyžiada aj škrtanie v produktovom portfóliu. Koncern sa pravdepodobne rozlúči s modelmi, o ktoré nie je dostatočný záujem. Po kabriolete Eos s pevnou skladacou strechou, ktorého produkciu Volkswagen nedávno zastavil, je na rane najmä 3-dverové Polo a neskôr možno aj legendárny Beetle.
Polo síce stále patrí k najúspešnejším modelom Európy, len vlani sa preň rozhodlo vyše 280 000 zákazníkov, čím sa stalo štvrtým najpredávanejším autom starého kontinentu, no len minimum pripadlo na jeho 3-dverovú verziu. Podľa nemeckého magazínu Der Spiegel preto nová generácia Pola, ktorá by sa mala objaviť na trhu v roku 2017, sa s trojdverovou karosériou nadobro rozlúči. Tento trend napokon vidieť aj u iných výrobcov.
Napríklad Renault Clio štvrtej generácie automobilka v tejto podobe už nevyrába, hoci v predchádzajúcich troch bolo samozrejmosťou. A ostatní producenti ako Opel, Seat alebo Hyundai sa snažia trojdverovým verziám nižšej triedy (Corsa, Ibiza, i20 Coupé) prepožičať športovým dizajnom viac autonómie. Volkswagen si od zrušenia tejto verzie sľubuje zníženie výdavkov až o 200 miliónov eur. Ďalšie milióny by mohli zostať vo wolfsburskej kase, ak by dostal červenú legendárny Chrobák.
Jeho druhá novodobá generácia, predstavená roku 2011, sa totiž ani zďaleka nepredáva tak dobre, ako Volkswagen očakával, a to dokonca ani v USA, kde mal Beetle vždy vernú klientelu. Zrušenie Chrobáka je však obzvlášť citlivá záležitosť, pretože predstavuje jeden z pilierov histórie a imidžu automobilky. Lenže na „retrotrhu“ ho už dávno valcuje, a to aj za Atlantikom, Mini a Fiat 500. Je preto isté, že aj keď Volkswagen zatiaľ v tomto smere nepodnikol žiadne kroky, nad VW Beetle sa pomaly sťahujú mračná.