Volkswagen tvrdí, že ak by sa Coupé GTE Concept dostalo do výroby, v ponuke značky by mohlo stáť medzi Passatom a Phaetonom. Rozmermi na to rozhodne má. Na dĺžku meria tento sedan označovaný za 4-dverové kupé až 5 071 mm a rovnako veľkorysý je jeho rázvor 3 014 mm, ktorý ho katapultuje jednoznačne do vyššej triedy. Teda tam, kde operuje Mercedes-Benz triedou S alebo BMW limuzínou radu 7.
Oboma parametrami tiež výrazne prekonáva ženevskú štúdiu VW Sport Coupé GTE, ktorá naznačila príchod nového „Passatu CC“ a mala formát veľmi blízky novej Škode Superb, vrátane identického rázvoru 2 841 mm. S týmto konceptom si však C Coupé GTE rozhodne nemýľte. Stojí totiž na väčšej platforme MLB, ktorá debutovala spolu s novým Audi Q7 a stane sa základom pre všetky veľké modely koncernu VW vrátane nového Porsche Panamera.
Šéfdizajnér Volkswagenu Walter de Silva na konto C Coupé GTE hovorí, že ukazuje budúce štylistické DNA luxusných modelov značky. Podľa neho sa sedany v posledných rokoch veľmi zmenili a prijali štýl kupé, čo sa prejavuje najmä na splývavých líniách zadnej časti a bezrámovej konštrukcii okien. A presne tento recept využíva aj šanghajský koncept. Fascinuje svojimi proporciami, no na druhej strane neprináša nič extra futuristické ani odvážne.
Napokon, je veľmi pravdepodobné, že napriek istému zahmlievaniu sa predsa len pozeráme na veľmi príbuznú podobu nového Phaetonu, ktorého príchod je potvrdený, prípadne na jeho športovú verziu, ktorá by mohla vytvoriť alternatívu k BMW 6 Gran Coupé, alebo Mercedesu CLS. Štúdia lakovaná v zlatej farbe, ktorá sa v Číne spája s vlastnosťami, akými sú múdrosť, tolerancia či trpezlivosť, stojí na obrovských 22-palcových diskoch kolies obutých pneumatikami s profilom 265/30.
Zvlášť pyšný je Volkswagen na veľkú vzdialenosť osi predných kolies od predných dverí, ktorá je typická pre prémiový segment. Čím je väčšia, tým menší je predný previs a tým prestížnejšie vozidlo pôsobí. Aj to potvrdzuje skutočnosť, že C Coupé GTE nemá nič spoločné s platformou MQB s priečnou zástavbou motorov, ktorá je síce flexibilná, no neumožňuje meniť práve tento parameter. Napriek označeniu Coupé v názve ide však o čistokrvný sedan so všetkým, čo k tomu patrí, teda aj so zadnou kapotou, ktorá nie je na rozdiel od štúdie Sport Coupé GTE spojená s oknom.
V interiéri s dĺžkou až 1 882 mm sa snažil Volkswagen spojiť dva protichodné koncepty. Na jednej strane chcel dosiahnuť, aby ste si za volantom nepripadali ako platený vodič luxusnej limuzíny a mali radosť z jazdy, no zároveň umožniť cestujúcim na zadných sedadlách pocit, že vlastnia auto aj so šoférom. Preto disponuje C Coupé GTE dvojicou zadných, plne nastaviteľných sedadiel a nezávislým zadným multimediálnym rozhraním integrovaným do operadiel predných sedadiel (9,5 palca) a stredového tunela (4,5 palca), ktorý rozdeľuje interiér na pravú a ľavú časť.
Displejmi je vybavená aj palubná doska vrátane 12,3-palcového virtuálneho kokpitu, známeho z nového Audi TT, Audi Q7 či Passatu, ktorý umožňuje rôzne druhy zobrazenia od analógového až po digitálny, a to v 3D grafike. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi či s tabletmi a pripojenie na internet.
Pod kapotou pracuje plug-in hybridná technika. Tentoraz ju tvorí preplňovaný 4-valec 2,0 TSI s výkonom 155 kW a elektromotor (91 kW) integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Celkový výkon sústavy je rozumných 180 kilowattov, pričom spoločný krútiaci moment dosahuje hodnotu maximálne 500 Nm. To je menej, než prezentoval Volkswagen v 6-valcových konceptoch Sport Coupé GTE či detroitskom Cross Coupé GTE. Veľkej limuzíne to však stačí na zrýchlenie na stovku za 8,6 sekundy.
Údaj priemernej spotreby 2,3 litra benzínu na 100 km prezrádza, že C Coupé GTE si zo sebou vozí pomerne veľkú zásobu li-ion akumulátorov. Tie majú kapacitu 14,1 kWh a stačia na čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km, maximálne však rýchlosťou 130 km/h. Vyzerá to však len na pohon predných kolies, čo je pri prémiovom aute vyššej triedy dosť atypické. Systém pracuje okrem bezemisného režimu E-Mode aj v bežnom hybridnom, zameranom na ekonomickú prevádzku, športovom GTE s maximálnym využitím potenciálu oboch motorov.
Okrem nich je k dispozícii režim Batery Charge, keď sa akumulátory umiestnené v zadnej časti dobíjajú energiou spaľovacieho motora, a režim Battery Hold pre udržanie energie v batériách na čas, keď sa ho vodič rozhodne využiť. V tom sa C Coupé GTE nijako zvlášť neodlišuje od sériových plug-in hybridov vrátane nového Passatu GTE. Viac detailov Volkswagen neprezradil a neodhalil ani budúcnosť štúdie. V každom prípade Volkswagen Phaeton je naplánovaný na rok 2018 a je veľmi pravdepodobné, že niektoré prvky štúdie na ňom uvidíme.