Návrat slávneho kupé Alpine má tŕnistú cestu. V roku 2012 sa na reinkarnácii značky dohodli Renault a britským Caterhamom. No vzájomné spory viedli po necelých dvoch rokoch k rozchodu. Renault prevzal vývoj rozpracovaného modelu do vlastných rúk aj keď to znamenalo mierny sklz projektu. Potom nasledoval koncept Alpine A110–50 postavený k 50. výročiu značky, špeciál A450 pre vytrvalostné preteky v Le Mans a vlani virtuálny koncept Alpine Vision Gran Turismo pre „drvičov“ hracích konzol PlayStation.
Teraz už ale ide naozaj do tuhého. Na júnovej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans, kde Renault nasadí okruhový špeciál A450b, ukáže totiž aj koncept, ktorý by už nemal byť príliš vzdialený novému sériovému kupé. V porovnaní s funkčným konceptom A110–50 pôjde o výrazný posun. Extrémny 6-valec s výkonom 294 kW nahradí totiž „civilný“ preplňovaný agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 186 kW. To by Alpine mohlo bohato stačiť, pretože spoliehať sa bude najmä na svoju nízku váhu do 1 100 kg a perfektné rozloženie hmotnosti dané centrálne situovanou pohonnou jednotkou.Sériový model, ktorý sa predstaví koncom roka 2016, teda o rok neskôr, ako sa plánovalo, bude konkurentom napríklad pre Audi TT, Porsche Cayman alebo dvojičky Toyota GT88/Subaru BRZ. Cena by sa mala pohybovať v rozmedzí od 30 000 do 35 000 eur. Výrobu zabezpečí pôvodný závod Alpine v Dieppe na severe Francúzska, kde by malo ročne vznikať približne 3 000 kupé. Ak pôjde všetko, ako má, je závod schopný produkciu zvýšiť o ďalších dvetisíc kusov ročne.