Naftové šialenstvo pokračuje. Súčasný najsilnejší diesel sveta pre osobné autá, trojlitrové tri-turbo od BMW, s výkonom 280 kW, dostane čoskoro stuttgartského súpera. Mercedes totiž pripravuje ešte čosi silnejšie. A tri turbá sú mu vraj mália. V novom éčku by tak mal debutovať trojlitrový 6-valec, dopovaný až štyrmi turbodúchadlami. Je len pochopiteľné, že táto informácia nemohla ostať v Mníchove bez ohlasu. Z prostredia automobilky presiakli správy, že aj BMW má vo vývoji takýto motor. Nahradiť má práve pôvodný agregát s troma turbami.
Podľa prvých informácií, ktoré sú zatiaľ len odhadom motorárov z Mníchova, by sa novinka mohla vyšplhať výkonom nad 300 kilowattov, čo by znamenalo, že z jedného litra objemu vyžmýka BMW minimálne 130 koní. Rovnako fascinujúci má byť krútiaci moment 800 Nm. Zatiaľ však nie je jasné, či BMW použije klasické, alebo elektrické turbodúchadlá, no najpravdepodobnejšia je ich vzájomná kombinácia. Potvrdzuje to aj vyhlásenie automobilky, že nový motor bude mať nielen obrovskú silu, ale aj rýchlejšiu reakciu na zošliapnutie plynu ako súčasné tri-turbo. A to bez elektrických turbodúchadiel možné pravdepodobne nebude.
Motor má byť spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF a výkon posielať na všetky štyri kolesá. Osemsto newtonmetrov na jednu nápravu by bolo naozaj priveľa. Predstaviť sa má v topverzii M550d a emkových derivátoch SUV X5 a X6. Horúcim kandidátom je ale pochopiteľne, aj nová vlajková loď radu 7, ktorá zažiari o pár týždňov na frankfurtskom autosalóne. Teraz je už len otázkou, ktorý z odvekých nemeckých rivalov príde s novým quad-turbom skôr. Odhaduje sa, že Mercedese-Benz sa ním pochváli v novom éčku.