Ženevská štúdia iK-2 nebola len streľbou naprázdno. Suzuki, ktoré zásadným spôsobom modernizuje svoj výrobný program, ním naznačilo príchod kompaktného hatchbaku. Málokto však čakal, že do sériovej podoby dozreje tak rýchlo. Stane sa tak totiž už v polovici septembra na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Názov Baleno si pritom japonská novinka požičia z nie príliš úspešného modelu, ktorý figuroval v jej ponuke v rokoch 1995 až 2002.
Tentoraz pôjde o kompaktný hatchback, ktorý by mal dĺžkou nad štyri metre stáť kdesi na pomedzí nižšej a nižšej strednej triedy. Suzuki ním jednoducho vyplní priestor po úspešnej SX4, ktorý nedokázala celkom zastúpiť drahšia a väčšia Vitara. Podľa automobilky má ísť o kompakt ideálnej veľkosti s veľkým vnútorným priestorom a veľkorysým kufrom. Zároveň zdôrazňuje nízku hmotnosť a nízku spotrebu paliva. O tú sa má postarať úplne nový preplňovaný benzínový 3-valec 1,0 BoosterJet s priamym vstrekovaním paliva.
Dizajn Balena už však priaznivcom značky veľa radosti neurobí, aspoň ak ho porovnáme s podstatne atraktívnejším ženevským konceptom. Prerod na sériový model sa nezaobišiel bez kompromisov. Baleno jednoducho ubralo z emócií. Vo výsledku tu však máme sympatického „Európana“, ktorý by mohol do vôd Suzuki priviesť nových zákazníkov, najmä tých, ktorým sú klasickí predstavitelia nižšej triedy ako Polo, Fabia či Fiesta predsa len maléa trieda „golf“ zas zbytočne drahá.
Do predaja sa má nové Baleno dostať na jar budúceho roka. Vyrábať sa bude spolu s Vitarou, SX4 S-Cross a Swiftom v Maďarskom Ostrihome. Viac sa o ňom dozvieme na autosalóne vo Frankfurte. Tajomstvom zatiaľ ostávajú rozmery, prevádzkové údaje aj dizajn interiéru.