Ak čakáte, že Prius štvrtej generácie prinesie radikálnu zmenu hybridného systému, ste na omyle. Toyota zverejnila základné informácie o pohone a tie sú naozaj prekvapením. Len nevedno, či pozitívnym. Nový Prius príde totiž iba s evolúciou, a ešte k tomu naladenou na nižší výkon. Pôvodne očakávaný nový benzínový motor s objemom 1,7 litra sa nekoná. Pod kapotou ostáva upravený 4-valec 1,8 VVT-i s pôvodným výkonom 72 kW a rovnakým krútiacim momentom 142 Nm.
Skôr ako na výkon sa technici Toyoty zamerali na jeho tepelnú účinnosť. Tvrdia, že v tomto smere dosahuje parametre vznetových motorov. Pomáha nielen Atkinsonov cyklus, ale aj nové dvojokruhové chladenie, ktoré skracuje čas zahriatia. Nižšie odpory sú zas výsledkom použitia oleja s nízkou viskozitou. Paradoxne, elektromotor je slabší ako v minulosti. Jeho výkon klesol zo 60 na 53 kW. Celkový výkon sústavy bude však závisieť od kooperácie oboch pohonných jednotiek, a tak sa možno dočkáme rovnakého maxima ako v minulosti.
Na druhej strane to pomôže udržať cenu na čo najnižšej úrovni. V každom prípade budú teraz batérie umiestnené pod zadnými sedadlami, čo zväčší veľkosť kufra na 502 litrov (+ 52 l). Kapacitu akumulátorov Toyota stále tají, podobne ako spotrebu. Tvrdí však, že nový Prius bude o 18 % úspornejší, čo znamená, že na 100 km by mal priemerne spotrebovať len 3,2 litra benzínu. Na definitívne parametre si však ešte budeme musieť počkať do finálnej homologácie.
Toyota odštartuje predaj najprv na domácom japonskom trhu, a to najskôr koncom tohto roka. Európa a USA budú nasledovať neskôr.