Vlak ušiel Mégane už dávnejšie. Veď súčasná generácia sa prakticky bez zmien predáva od roku 2008, teda sedem rokov, čo je na mainstreamový model nižšej strednej triedy odvážne dlhý cyklus. Jeho nástupca teda má čo doháňať. Renault sa ním pochválil na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, a to hneď športovou verziou GT. Vyzerá to sľubne. Mégane bude ľahší, priestrannejší a dizajnom vytvorí paralelu s luxusným Talismanom.
Požičal si z neho prednú masku, predné denné svetlá v tvare bumerangu, ale aj tie zadné, ktoré sa takmer dotýkajú loga na výklopnom veku. Mimochodom, podobne ako na Talismane, svietia aj cez deň, aby bol efekt dokonalý. Známe je aj to, že Renault už nepočíta podľa vzoru menšieho Clia s 3-dverovou verziou, to sa bude týkať aj ostrej verzie Renault Sport. Na trh dorazí ako 5-dverový hatchback, kombi a pravdepodobne aj ako kabriolet.
Nový Mégane bude mať o 47 širší predný a o 39 milimetrov širší zadný rozchod kolies. Rázvor náprav narastie o 28 mm, teda na 2 669 mm, čo skráti predný a zadný previs. Vonkajšie rozmery Renault stále neprezradil. A napriek frankfurtskej premiére ostávali tajomstvom aj technické a prevádzkové údaje. Renault ich chcel zverejniť počas dynamickej prezentácie. Lenže na internete sa objavili snímky z oficiálneho katalógu a to aj s technickými údajmi. Niet dôvodu im neveriť.
Takže dnes už vieme, že zákazníci Mégane dostanú na výber z troch benzínových a štyroch naftových verzií. Paleta sa nápadne podobá väčšiemu Talismanu. Teda s výnimkou malých benzínových motorov 1,2 TCe. V každom prípade nič väčšie ako motor 1,6 nedostanete. Dobrou správou však je, že 3-valec sa pod kapotu Mégane nechystá. Základom je 4-valecový agregát 1,2 TCe 100 s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 175 Nm. Jeho výkonnejšia verzia TCe 130 dáva 97 kW a 205 Nm.
Kým najslabší benzínový motor bude spojený výlučne so 6-stupňovým manuálom, pri TCe 130 môžete voliť aj 7-stupňovú dvojspojku EDC7. Nasleduje obrovský skok, pretože tretím zážihovým motorom je agregát 1,6 TCe 205 pre Mégane GT s výkonom až 151 kW a krútiacim momentom 280 Nm. To je dokonca viac ako v Talismane. Renault ho spáruje s automatickou prevodovkou EDC7. V tejto verzii bude zrýchľovať na stovku za 7,1 sekundy.
Dieselovú ponuku tvoria motory 1,5 dCi (66 kW, 81 kW) a 1,6 DCi (96 kW, 118 kW). Najsilnejší z nich bude, tak ako v Talismane, Kadjare alebo novom Espace vybavený dvojicou turbodúchadiel. Krútiaci moment sa potom vyšplhá na 380 Nm. Aj v tomto prípade je najvýkonnejší diesel kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou EDC6, ale ako naznačuje názov, len 6-stupňovou. A opäť pôjde o verziu Mégane GT. Dvojspojka však bude k dispozícii aj pre motor 1,5 dCi 110 (81 kW). Ostatné verzie dostanú 6-stupňový manuál.
Priemerná spotreba sa má pohybovať pri benzínových verziách od 5,3 do 6,0 litra a pri naftových od 3,6 do 4,0 litra. Normovaný priemer pre najvýkonnejší diesel však známy nie je, keďže príde na trh neskôr. Podobne ako verzia R.S., plánovaná až na rok 2017. Ostrý Mégane totiž vydrží na rozdiel od civilných verzií na linkách do konca budúceho roka. Renault sa neponáhľa. Predaje Mégane RS ešte stále stúpajú. Očakáva sa však, že nová verzia by mala mať pod kapotou až 224 kilowattov, aj keď s objemom dvoch litrov sa Mégane rozlúči.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,2 TCe 100 | 1,2 TCe 130 | 1,6 TCe 205 |
---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 198 | 1 198 | 1 616 |
Max. výkon (kW/ot.) | 74/4 500 | 97/5 500 | 151/6 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 175/1 500 | 205/2 000 | 280/2 400 |
Prevodovka | 6M | 6M/7EDC | 7EDC |
0 – 100 km/h | 12,3 | 10,6/- | 7,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 179 | 197/- | 233 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 5,4 | 5,3/- | 6,0 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,5 dCi 90 | 1,5 dCi 110 | 1,6 dCi 130 | 1,6 dCi 165 |
---|---|---|---|---|
Valce/ventilov | 4/8 | 4/8 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 461 | 1 461 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/4 000 | 81/4 000 | 96/4 000 | 118/4 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 220/1 750 | 250–260/1 750 | 320/1 750 | 380/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M/6DCT | 6M | 7DCT |
0 – 100 km/h | 13,4 | 11,2/12,3 | 10,0 | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 174 | 188/187 | 198 | – |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 3,6 | 3,3/3,7 | 4,0 | – |