Na septembrovej motorshow vo Frankfurte nad Mohanom sa Citroën blysol atraktívnou a mimoriadne hravou štúdiou Cactus M. Tá akoby z oka vypadla legendárnemu Citroënu Méhari, vyrábanému v rokoch 1968 až 1988. Tentoraz však na platforme súčasného Crossoveru C Cactus. Celkom logicky sme teda očakávali príchod sériovej otvorenej verzie Cactusu s názvom Méhari. Napokon už v tlačovej správe k štúdii automobilka skloňovala plážovú buginu, preslávenú sériou komédií o žandároch zo Saint Tropez, a netajila teda pôvod inšpirácie.
Veci sa však majú nakoniec celkom inak. Méhari síce vznikne, ale s konceptom Cactus M ani so samotným Cactusom nebude mať nič spoločné. Ktovie prečo, ale vráti sa po rokoch ako malý 4-miestny elektromobil postavený na platforme už existujúceho modelu Bolloré Bluesummer ako plážová bugina. Tú vyrába francúzska spoločnosť Bolloré, ktorá poskytne technológiu pre Méhari, ale aj ďalší sesterský elektromobil s logom Peugeotu so zatiaľ neznámym názvom. Vráťme sa však k Citroënu. Jeho karosériu bude tvoriť oceľový rám a plastové povrchové dielce.
Na výber bude modrá, oranžová, žltá alebo béžová farba. Odnímateľné strešné panely môžu byť čierne alebo červené. Kontrast vytvoria strieborné rámy. Hravý a najmä odolný proti vode bude aj interiér so sklopnými zadnými sedadlami. Aj tu možno vyberať z oranžových alebo béžových poťahov. Ako napovedá názov E-Méhari, o pohon zadných kolies sa postará elektromotor. Nečakajte však žiadne adrenalínové zážitky. Skôr to bude čosi ako lepší golfový vozík schopný aj jazdy v ľahšom teréne. Výkon 50 kW bude stačiť na maximálnu rýchlosť skromných 110 km/h.
Dôvodom je relatívne vysoká hmotnosť 1 285 kg, ktorú majú na svedomí lítium-metal-polymérové akumulátory s kapacitou 30 kWh. To je dosť na to, aby E-Méhari dokázalo prejsť na jedno nabitie približne 200 km. Vzhľadom na jeho využitie v prímorských turistických centrách a rezortoch to stačiť určite bude. Zo 16-ampérovej zásuvky potrebuje na dobitie osem hodín, z 18-ampérovej až trinásť. Lenže rýchlonabíjačky rastú v Európe ako huby po daždi, takže s týmto E-Méhari problém mať nebude.
Predávať sa začne na domácom francúzskom trhu už na budúcu jar. Jeho výrobu, ako aj výrobu sesterského Peugeotu zabezpečí závod PSA v Rennes. Citroën však nemá veľké oči. Z E-Méhari a jeho súrodenca má denne vznikať len 15 kusov. Ročná kapacita je plánovaná na 3 500 vozidiel. Ceny zatiaľ zverejnené neboli. Nám len ostáva dúfať, že zo štúdie M Cactus predsa len vznikne otvorená verzia, ktorá bude pripomínať auto viac ako práve predstavený elektrický počin.