Kórejci si trúfajú dobyť najvyššie pozície automobilovej hierarchie. To, čo sa zdalo ako plán na niekoľko rokov, je realitou. Hyundai oznámil len na jeseň vytvorenie novej luxusnej divízie Genesis a už dnes predstavuje v Kórei Genesis G90. Nová vlajková loď koncernu má zaútočiť na zavedených nemeckých hráčov od BMW radu 7, cez Mercedes-Benz triedy S a Audi A8 až po japonský Lexus LS. A kórejský výrobca nenechal nič na náhodu. Genesis G90 je totiž skutočný koráb. Vývoj modelu trval celkom štyri roky a pracovalo na ňom 800 inžinierov a dizajnérov. Testy prebiehali na Nurburgringu aj v Mohavskej púšti.
Z nového dizajncentra
Dĺžkou 5 205 mm a rázvorom 3 160 mm sa môže pokojne postaviť spomínanej konkurencii, dokonca je dlhší ako stuttgartský súper. Rovnako veľkorysá je šírka 1 905 mm a výška 1 495 mm. Ale to nie je všetko. V pláne má Genesis predĺženú verziu s rázvorom natiahnutým až na 3 450 a s celkovou dĺžkou 5 495 mm. Tá ale príde neskôr. Zatiaľ tu máme prestížnu limuzínu navrhnutú v novom štylistickom stredisku Prestige Design Division. Za jej tvarmi stojí tím vedený Lucom Donckerwolkom, mimochodom, autorom Lamborghini Murciélago, Bentleya Flying Spur alebo Škody Octavia prvej generácie.
Prvé skice naznačovali, že sa môžeme tešiť na skutočnú bombu, lenže realita je nakoniec trochu umiernenejšia. Genesis G90 má síce monumentálnu 6-uhoľníkovú prednú masku, ale oblasť zadného stĺpika pôsobí pomerne fádne. Konzervatívnosť nemusí byť ale v tejto triede na škodu. Mnohé zachraňujú zadné svetlá, pri ktorých si možno spomeniete na stuttgartskú triedu S predošlej generácie. Na výber bude osem odtieňov laku. Paleta siaha od bielej Marble White a čiernej Onyx Black až po zlatú Gold Scent a modrú Neptune Blue. Podvozok použije 18– a 19-palcové kolesá. Pod zadným vekom máme očakávať 484 litrov pre batožiny.
Skelet karosérie tvorí až 51,7 % vysokopevnostnej ocele, čím narástla torzná tuhosť v porovnaní s pôvodným Hyundaiom Equus až o 181 %. V interiéri vládne vrcholný luxus. Na výber je množstvo druhov kože, vrátane semi-anilínovej od talianskeho dodávateľa Concerio Pasubio a tiež množstvo prírodných drevených dekorácií. Sedadlá s certifikátom od nemeckej organizácie AGR možno nastavovať už v základnej verzii v 22 parametroch, a sedadlo spolujazdca v štrnástich. Sú, pochopiteľne, ventilované a s masážnou funkciou. To ale nie je všetko. Genesis prináša systém Smart Posture Caring (SPC) s automatickým nastavením sedadla, volantu, zrkadiel a head-up displeja do optimálnej polohy podľa telesných proporcií vodiča.
Menej tlačidiel viac displejov
Ovládanie uľahčuje redukcia prvkov na palubnej doske. V jej centre je umiestnený farebný displej multimediálneho rozhrania s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm), ktorý slúži aj cúvacej kamere a zobrazeniu okolia vozidla AVM. Zadní cestujúci budú mať k dispozícii dva 9,2-palcové tablety. O aparatúru sa postarala spoločnosť Lexicon Sound System s funkciou Quantum Logic a špeciálnym softvérom, ktorý rekonštruuje stratené detaily pri prehrávaní komprimovaných formátov. Trojzónovú klimatizáciu možno ovládať dokonca aj na diaľku prostredníctvom aplikácie v smartfóne. Posádka má ťažiť aj z dokonalého ticha na palube. Boj s hlukom zasiahol dokonca aj konštrukciu dutých diskov kolies. Pomáhajú aj trojité tesnenia dverí a akustické sklá.
Nešetrilo sa ani na bezpečnosti. Samozrejmosťou sú autonómne brzdy, adaptívny tempomat, detekcia chodcov a mŕtveho uhla zrkadiel, detekcia únavy vodiča a jazdných prúdov či adaptívne full- LED svetlá so samočinným prepínaním diaľkového režimu. Balík asistenčných systémov vodiča nazýva Hyundai ako Genesis Smart Sense. Najväčšou vychytávkou je Highway Driving Assistance, ktorý predstavuje ďalší krok k automatizovanej jazde a umožňuje čiastočne autonómne riadenie na diaľnici či v kolónach za pomoci už zabudovaných systémov. Komfort jazdy završuje plne nezávislé zavesenie všetkých kolies a adaptívne pruženie Genesis Adaptive Control Suspension.
Tri motory, jedno turbo
Na výber bude z troch pohonných jednotiek. Dieselu sa ale asi nedočkáme. Základom je atmosférický 6-valec 3,8 GDI Lambda (232 kW), s ktorým bude G90 zrýchľovať na stovku za 6,9 sekundy. Nad ním bude stáť nový dvakrát preplňovaný agregát 3,3 T-GDI (272 kW), ktorý zrazí zrýchlenie na 6,2 sekundy. Vrcholovú motorizáciu zabezpečí typicky americký 5-litrový 8-valec 5,0 V8 GDI s výkonom až 313 kW. Limuzína s hmotnosťou 2,6 tony s ním zvládne stovku za 5,7 s. Motory budú spojené výlučne s 8-stupňovými automatickými prevodovkami a na želanie aj so stálym pohonom oboch náprav H-Trac, pri osemvalci štandardne.
Kórejský „Lexus“ sa dostane do predaja najprv na domácom kórejskom trhu pod názvom EQ900. Nebude to ale tak skoro. Prví zákazníci si ho prevezmú až na jar budúceho roka. USA bude nasledovať ešte neskôr. Hyundai sa o nezáujem neobáva. Už teraz má totiž na stole 9 700 záväzných objednávok. Zákazníci sa budú môcť tešiť nielen z nového auta, ale aj z balíku služieb Honors G, ktoré prinesú majiteľom napríklad zľavy v partnerských hoteloch alebo na golfových ihriskách.
Či sa Genesis G90 dostane aj do Európy, nie je v tejto chvíli známe. Bez naftového motora tu totiž nemá veľa šancí. Vidieť to už na predajoch súčasného Hyundaia Genesis či zdráhaní sesterskej Kie prísť do Európy s jej vrcholovým modelom K900.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 5 205 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 915 |
Výška (mm) | 1 495 |
Rázvor náprav (mm) | 3 160 |
Rozchod vpredu/vzadu (mm) | 1 630/1 640 |
Objem kufra/nádrže (l) | 484/77 – 83 |
Technické údaje
Motor | 3,8 GDI | 3,3 T-GDI | 5,0 V8 H-Trac |
---|---|---|---|
Valce/ventily | 6/24 | 6/24 | 8/32 |
Max. výkon (kW) | 232 | 272 | 313 |
Krút. moment (Nm) | 397 | 510 | 520 |
Prevodovka | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h | 6,9 | 6,2 | 5,7 |