Hyundai už odštartoval kariéru novej prémiovej značky Genesis vlajkovou loďou G90. Stalo sa tak najprv doma v Kórei, kde sa predstavila pod názvom EQ 90, a následne na januárovom autosalóne v Detroite. To je však len začiatok rýchlej ofenzívy. Nasledovať budú ďalšie modely. Od menších sedanov až po SUV. Druhou na rade má byť limuzína strednej triedy G70, teda model stojaci až o dva stupienky nižšie ako G90. Hyundai si od neho sľubuje masovejšie predaje. Zaútočiť má na prémiové modely strednej triedy, najmä tie nemecké, ako BMW3, Mercedes-Benz C či Audi A4, ale aj na modely Lexusu a Infiniti.
Jeho príchod avizoval Genesis len pred pár dňami na motoršou v New Yorku. Očakávaný názov G70 Concept sa ale nekoná. Štúdia dostala názov podľa miesta konania autosalónu, vraj preto, že sa dizajnéri inšpirovali životným štýlom Newyorčanov. A podobne vágne sú aj ďalšie informácie v tlačovej správe. O aute sme sa nedozvedeli prakticky nič. Nepoznáme presné rozmery ani špecifikácie. Ide skôr o dizajnové cvičenie, ktoré už ale nemusí byť veľmi vzdialené realite. Štylistický rukopis definuje Hyundai v tomto prípade ako „atletickú eleganciu“. A nie je ďaleko od pravdy.
G70 má perfektné športové proporcie, agresívnu prednú masku, pôsobivý bočný profil okien, odvetrávacie otvory predných blatníkov a jemne sa zvažujúcu zadnú časť. Predné aj zadné svetlá s úzkym horizontálny tvarom zachádzajú hlboko do strán. Ak by si sériový model dokázal udržať línie New York Conceptu, ktorý pôsobí skôr ako 4-dverové kupé, než sedan, nemal by sa v tvrdej prémiovej konkurencii za čo hanbiť. Celok dotvárajú obrovské kolesá, kamery namiesto spätných zrkadiel a kľučky dverí zakomponované v oblasti stredového stĺpika, tak aby nerušili svalnaté plochy dverí. Tieto prvky sa ale na linky určite nedostanú.
Interiér je kombináciou luxusu, elegancie a športovej atmosféry. Kombinuje čierne a medené kožené čalúnenie. Nechýba brúsený hliník. Štvorčlenná posádka sedí v samostatných sedadlách, ktoré oddeľuje vysoký stredový tunel. Futuristický charakter dotvára zvláštny volant a obrovský 21-palcový zaoblený displej vo funkcii prístrojového panelu a rozhrania. Ďalší displej ovládacieho centra nájdeme na stredovej konzole. Mechanické prvky ustúpili do úzadia. Hyundai tvrdí, že New York prezentuje jeho nový ergonomický koncept, takže s čímsi podobným môžeme rátať v najbližších rokoch.
Ako inak, pod kapotou nájdeme hybridný pohon. Hyundai o ňom ale veľa neprezradil. Vieme len toľko, že štúdiu poháňa dvojlitrový benzínový agregát 2,0 GDI a elektromotor integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Celkový výkon sústavy je 180 kW, čo nie je na svalnaté tvary G70 práve šokujúce. A hodnotou 353 Nm neomráči ani krútiaci moment. Vyzerá to, že ide len o derivát systému, ktorý už dnes používa európska Kia Optima Hybrid či americká Sonata Hybrid. Hlavnou výhodou má byť pochopiteľne nízka spotreba paliva. Tú však tiež nepoznáme. Niet pochýb, že minimálne v USA sa pod kapotu dostanú aj 6-valce z G90.
So sériovým modelom G70 by sme sa mohli stretnúť už budúci rok. A ak aj nie, dlho čakať určite nebudeme, keďže do roku 2020 má tvoriť portfólio novej značky minimálne päť modelov vrátane kupé a troch SUV. Času teda nemá Genesis nazvyš.