Renault ponúka v triede SUV modely Kadjar a Koleos. Vzájomne si však „lezú do kapusty“. Aspoň teraz, keďže oba sú veľkostne veľmi príbuzné. To sa ale čoskoro zmení. Starší Koleos ustúpi novinke. Pôvodne sa hovorilo o názvoch Maxton, Kiwak a Kayou, ktoré si automobilka nechala registrovať. Po úniku snímok na internete však Renault promptne zareagoval zverejnením prvej oficiálnej fotografie a informáciou, že jeho najväčšie SUV ponesie starý známy názov Koleos. To je trochu prekvapivé, pretože prezlečený kórejský Samsung s logom francúzskej značky nepatril v Európe práve k úspešným.
S ním však už okrem názvu nebude mať nič spoločné. Postavia ho na novej aliančnej platforme CMF, ktorú využíva Kadjar či sesterský Nissan Qahqai a X-Trail. Práve k nemu bude Koleos najbližšie. A to aj rozmermi. Na dĺžku má mať 4 672, na šírku 1 843 a na výšku 1 678 mm. Rázvor náprav bude 2 705 mm. To ale znamená, že napriek zhodnému rázvoru bude francúzske SUV širšie a dlhšie, no zároveň nižšie. Navyše použije veľké 18-palcové disky kolies, ktoré sú po príchode nového Scénicu v Paríži najnovšou módou. Pod kapotou sú isté zatiaľ len dva benzínové motory s objemom 2,5 litra.
Hovoríme však o čínskej verzii Koleosu, keďže práve tam zamieri v prvej vlne. Potom iste neprekvapí, že jeho premiéra prebehne už o pár dní na motoršou v Pekingu. Rozhodne sa však chystá aj do Európy, a to s motormi z Kadjaru a X-Trailu, čo znamená najmä diesely s objemom 1,6 litra a výkonmi 96 alebo 118 kW. Silnejšie verzie dostanú pohon 4×4. Európsku premiéru by mal absolvovať na jeseň v Paríži. Po stránke dizajnu bude vychádzať z Kadjaru, prinesie však zároveň nové prvky z Mégane a Talismanu, napríklad denné diódy v tvare bumerangu. Vzadu zas môžeme očakávať diódové svetlá, ktoré sa budú tiahnuť až k logu.
V interiéri nebude určite chýbať rozhranie R-Lik 2. Na ďalšie informácie si však budeme musieť ešte počkať. Zaujímavé je, že kým čínska verzia bude schádzať z výrobných liniek v Číne, produkciu európskej zabezpečí opäť výrobný závod Samsungu v Južnej Kórei, podobne ako to bolo v prípade starého Koleosu.