BMW radu 1 súčasnej generácie, ktoré je na trhu od roku 2011, absolvovalo výrazný facelift len minulý rok. Okrem neho ale dostalo aj nové 3-valce. Teraz je však portfólio opäť bohatšie. Pod kapotou pribudli hneď tri nové motory, všetky spaľujúce benzín. A týka sa to radu 1 aj 2 v rátane kabrioletu. Zvlášť veľkú pozornosť si zaslúži najsilnejší z nich – nový trojlitrový 6-valec z 40i. To znamená za pomoci turbodúchadla twin-scroll 250 kilowattov a rovných 500 Nm krútiaceho momentu. Potom neprekvapí ani označenie M140i.
Veď na stovku zrýchľuje tento kompakt so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou za 4,8, respektíve 4,6 sekundy. Kým pri manuáli môžete počítať len so zadným náhonom, Steptronic umožňuje aj pohon oboch náprav xDrive. V porovnaní so súčasnou najvýkonnejšou verziou 135i.ktorú nahrádza,došlo k zvýšeniu výkonu o 10 kW a krútiaceho momentu o 50 Nm. Na výber je troj- aj päťdverová verzia jednotky. A ten istý agregát si môžete dopriať aj v novom kupé M240i. BMW tiež sľubuje o 11 % nižšiu spotrebu, vďaka voľnobežke a tiež vyšší akustický komfort z dôvodu prídavného akustického štítu.
Pre tých, ktorí netrvajú na extrémnych výkonoch, ale dávajú prednosť benzínu, má BMW pripravený aj nový 4-valcový dvojliter pre verzie 120i a 125i, pochopiteľne, tiež s technológiou TwinPower Turbo. V porovnaní s ich predchodcami vzrástol výkon v oboch prípadoch o 5 kilowattov na konečných 135, respektíve 165 kW. Krútiaci moment je zatiaľ tajomstvom. Viem však, že kým pri silnejšej verzii je 8-stupňový automat štandardom, pri slabšej tvorí alternatívu popri 6-stupňovej manuálnej prevodovke. Možný je ale len zadný náhon.
Slabší z agregátov je tiež dostupný pre rad 2 s označením 220i. Okrem neho sa ale pre dvojku chystá aj top verzia tohto dvojlitra s výkonom 185 kW a označením 230i, ktorý nahrádí pôvodný 228i. Opäť je tu o 5 kilowattov navyše a zadný náhon. Milovníkom športovej jazdy tiež ulahodí, že okrem automatu je k dispozícii 6-stupňová automatická prevodovka. A to aj v prípade kabrioletu. Všetky nové motorizácie sa objavia na trhu už v priebehu júna.
Technické údaje BMW 1
Verzia | 120i | 125i | M140i | M140i xDrive |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 6/24 | 6/24 |
Max. výkon (kW) | 135 | 165 | 250 | 250 |
Krútiaci moment (Nm) | – | – | 500 | 500 |
Prevodovka | 6M/8A | 8A | 6M/8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 7,1/7,1 | 6,1 | 4,8/4,6 | 4,4 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,7/5,5 | 5,7 | 7,8/7,1 | 7,4 |
Technické údaje BMW 2
Verzia | 220i | 230i | M240i | M240i xDrive |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 6/24 | 6/24 |
Max. výkon (kW) | 135 | 185 | 250 | 250 |
Prevodovka | 6M/8A | 6M/8A | 6M/8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 7,1/7,2 | 5,8/5,9 | 4,8/4,6 | 4,4 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,7/5,5 | 6,5/6,0 | 7,8/7,1 | 7,4 |