Ferrari GTC4 Lusso debutovalo na jar v Ženeve. V podstate išlo len o modernizáciou pôvodného luxusného GT Ferrari FF. Priaznivcom značky však v Maranelle ulahodili zachovaním atmosférického 12-valca s objemom 6,3 litra, ktorého výkon vyladili zo 485 na 508 kW a krútiaci moment zo 683 na 697 Nm. Takže GTC4 Lusso zvládlo šprint na stovku za 3,4 sekundy, čo znamenalo zlepšenie o tri desatiny v porovnaní s FF. Lenže ani Ferrari neobišiel downsizing. Napokon, roadster California T aj kupé 488 GTB už absolvovali úspešnú turbotransplantáciu.
A teraz sa preplňovaný agregát dostáva aj do GTC4 Lusso. Aj preto prívlastok T. Je to vôbec po prvýkrát, keď Ferrari ponúka v niektorom z modelov na výber dve pohonné jednotky. Prekážať si ale nemajú. V Maranelle tvrdia, že zákazníci modelov vybavených preplňovaným motorom sú mladší ako tí, čo dávajú prednosť klasickej atmosfére. A navyše, svoje športové auto používajú podstatne častejšie. V Maranelle tak budú mať podchytené rovno dve cieľové skupiny. Pochopiteľne, nový 8-valec s objemom 3,9 litra a dvojicou turbodúchadiel TwinScroll pochádza z Californie T, presnejšie zo 488 GTB, kde má mierne vyšší objem 3,9 litra.
Z neho ponúka 449 kW a 760 Nm krútiaceho momentu. To je presne uprostred výkonových špičiek Californie T a 488 GTB. Zároveň to znamená o 59 kW menej ako v GTC4 Lusso. Pochváliť sa môže novými piestami aj väčším chladičom stlačeného vzduchu. Raritou je systém Variable Boost Management, ktorý dávkuje krútiaci moment podľa zaradeného prevodového stupňa, takže nárast je plynulý. Plných 760 Nm sa prejaví až pri zaradenej sedmičke dvojspojkového automatu. Motor tak reaguje s takmer atmosférickou charakteristikou a s minimálnym oneskorením na stlačenie plynu.
Veľký krútiaci moment navyše umožnil „natiahnuť“ prevodové stupne v prospech ekonomiky, takže dojazd má byť dlhší až o 30 %. Z toho môžeme usúdiť, že na 100 km si GTC4 Lusso T vypýta približne o tretinu menej paliva. O dynamiku sa obávať ale netreba. Napriek poklesu výkonu v porovnaní s 12-valcom, má totiž GTC4 Lusso T o 80 kg nižšiu hmotnosť (1 740 kg). A to nielen vďaka menšiemu motoru, ale najmä absencii pohonu oboch náprav 4RM. Takže šprint na stovku trvá teraz 3,5 sekundy, čo je strata zanedbateľnej desatinky. To všetko má sprevádzať dokonalá zvuková kulisa, riadená aktívnymi klapkami vo výfuku.
Dobrou správou je zachovanie riadenia zadných kolies 4WS a elektronického diferenciálu e-Dif. Špeciálne pre potreby zadného náhonu boli vyladené trakčné systémy ESP, F1-Track pre šprint z miesta a stabilizácia Side Slipe Control pre kontrolovaný prejazd zákrutami. Jazdným vlastnostiam prospeje odlišné rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 44 : 54 %. Nový prevod riadenia, ostrejší o 2,5 % má zabezpečiť až o 6,5 percenta rýchlejší ohlas na zmenu smeru. Adaptívne tlmiče SCM-E sa zároveň postarajú o potrebný komfort v mestskej premávke aj stabilitu na okruhu.
Ferrari tvrdí, že GTC4 Lusso T bude nakoniec zábavnejšie a dynamickejšie ako jeho drahší 12-valcový súrodenec. Pritom neuberá nič z imidžu tohto shooting breaku. Dizajn sa totiž nezmenil. Zákazníci si ale môžu priplatiť za špecifické 20-palcové kolesá a rovnako odlišné koncovky výfukov. A zároveň sa stanú majiteľmi prvého štvormiestneho Ferrari s 8-valcovým motorom. Ceny zatiaľ oznámené neboli.