Jaguar XE SV Project 8: Brutálny sedan prichádza v limitovanej edícii

Oddelenie špeciálnych operácií SVO britskej automobilky Jaguar Land Rover dokončilo extrémny sedan XE nesúci označenie SV Project 8. Vďaka výkonu 600 konských síl a množstvu karbónových dielov ide o najrýchlejšie zrýchľujúci sériový Jaguar vôbec.

10.07.2017 06:00
Jaguar-XE SV Project 8-2018-1024-02 Foto:
Jaguar XE SV Project 8 vznikne iba v limitovanej tristokusovej edícii.
debata

V roku 2014 oddelenie špeciálnych operácii SVO britskej automobilky Jaguar Land Rover predstavilo vylepšený roadster F-Type Project 7. Tentoraz sa zamerali na sedan XE a vytvorili jeho extrémnu verziu s označením SV Project 8, ktorá vznikne iba v limitovanej tristokusovej edícii.

Jaguar XE SV Project 8
Jaguar XE SV Project 8
+9Jaguar XE SV Project 8

Cieľ oddelenia SVO bol jasný, a to zostrojiť auto, ktoré sa bude výborne správať na okruhu a zároveň bude technickou výkladnou skriňou. Je preto pochopiteľné, že o pohon sa stará päťlitrový preplňovaný osemvalec s výkonom 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 700 Nm. O prenos ohromnej sily motora na obe nápravy sa stará špeciálne upravená osemstupňová automatická prevodovka Quickshift.

O prenos ohromnej sily motora na obe nápravy sa... Foto: Jaguar
Jaguar-XE SV Project 8-2018-1024-05 O prenos ohromnej sily motora na obe nápravy sa stará špeciálne upravená osemstupňová automatická prevodovka Quickshift.

Spolu s výkonom motora sú pôsobivé aj ďalšie technické parametre. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 3,4 sekundy, čo z Projectu 8 robí najrýchlejšie zrýchľujúci sériový Jaguar. Maximálna rýchlosť Jaguara XE SV Project 8 je 322 km/h. O deceleráciu sa starajú uhlíkovo-keramické brzdy s priemerom 400 mm vpredu a 396 mm vzadu. Dvadsaťpalcové disky zo zliatiny hliníka sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2.

Dvadsaťpalcové disky zo zliatiny hliníka sú... Foto: Jaguar
Jaguar-XE SV Project 8-2018-1024-07 Dvadsaťpalcové disky zo zliatiny hliníka sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2.

Pre dosiahnutie dokonalých jazdných vlastností sa konštruktéri zamerali na aerodynamiku a znižovanie hmotnosti. Celkovú hmotnosť 1 745 kilogramov sa podarilo dosiahnuť vďaka množstvu dielov z uhlíkových vláken. Z karbónu je predný nárazník a splitter, predná kapota časti blatníkov, zadný nárazník, difúzor a spojler.

Keďže je Project 8 určený na pretekárske okruhy, jeho jazdné vlastnosti sa dajú upraviť viacerými nastaveniami. Zadné krídlo je ručne nastaviteľné do dvoch polôh. Rovnako tlmiče možno manuálne nastaviť do dvoch polôh, pričom poloha pre okruhy zníži svetlú výšku auta o 15 milimetrov. Ďalšou pretekárskou úpravou je možnosť voľby dvojsedadlovej konfigurácie namiesto štvormiestnej, čím sa dosiahne zníženie hmotnosti. Zároveň pri dvojmiestnej verzii sú sedadlá s horčíkovým rámom nahradené pretekárskymi sedadlami z uhlíkových vláken.

Keďže je Project 8 určený na pretekárske... Foto: Jaguar
Jaguar-XE SV Project 8-2018-1024-01 Keďže je Project 8 určený na pretekárske okruhy, jeho jazdné vlastnosti sa dajú upraviť viacerými nastaveniami.

Interiér sa rovnako ako exteriér nesie v pretekárskom duchu, no zároveň nenechá nikoho na pochybách, že ide o Jaguar. Manuálne radenie prevodových stupňov možno vykonávať buď radiacou pákou alebo hliníkovými páčkami pod volantom. Palubnú dosku tvorí 12,3-palcový TFT displej s 3D navigáciou. Ovládanie informačno-zábavného systému Touch Pro prebieha cez 10,2-palcovú dotykovú obrazovku. Nechýba, samozrejme, možnosť pripojenia na internet a použitia aplikácií zo zariadení s operačnými systémami iOS a Android. O ozvučenie kabíny sa postará jedenásť reproduktorov audiosústavy MeridianTM Sound System s výkonom 380 W.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #Jaguar XE #SVO #Project 8 #Jaguar XE SV Project 8
Články podľa značiek